Titt på gård

Under de senaste åren har jag och min familj letat efter andra boende-alternativ mot hur vi bor nu. Vi har kollat båtar, husbåtar och vanliga hus -men idag tittade vi för första gången på en hel gård! Gården ligger på landet utanför Alingsås och har flertalet byggnader på tomten -det var faktiskt riktigt trivsamt där! Vi insåg dock att det blir alldeles för långt att pendla till jobb då det tar en timma enkel väg med bil -varav halva färden utgörs av smal och slingrig skogsväg- så det blev inget med detta boende-alternativ heller... Jag tog dock en hel del bilder som jag nu delar med er som läser min blogg! :)
 
Bostadshuset
 
 
Jag älskade den inbyggda altanen!
 
 
Inbyggd altan
 
Vardagsrum på nedervåningen
 
 
Vardagsrum
 
Kök
 
 
Matrum
 
Sovrum på nedervåningen
 
 
Tvättstuga
 
Badrum
 
 
Trappa till övervåningen
 
Rum ovanför trappan
 
 
Rum på övervåningen
 
 
Rum på övervåningen
 
 
Kattvind på övervåningen
 
 
Poolhus på tomten
 
 
Väldigt fint poolhus
 
 
Byggnad på tomten
 
Byggnaden är i dåligt skick, annars hade den kunnat funka som enskilt boende för vår dotter. Men bara att riva om man skulle köpa gården...
 
 
Matkällaren också bara att riva
 
 
Förrådshus på tomten
 
 
Ett annat hus på tomten som också måste rivas
 
Ladan
 
En del av ladan är ombyggd till lägenhet
 
 
Skulle funka bra som enskilt boende
 
 
Verkstad i ladan
 
Ladans övervåning är i behov av omfattande renovering
 
 
Bilverkstad i ladan
 
 
 
Stor carport
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0