Ensam

Jag är ensam hemma, solo, mol allena och allt vad man nu kan kalla det. Igår körde F hem mig på kvällen och inte förrän efter jobbet imorgon ska jag åka tillbaka dit -men då ska jag å andra sidan tillbringa resten av veckan där!

Ensamheten är självvald denna gång; jag kände att jag hade lite jag måste ta itu med här hemma efter julhelgen då jag har haft gäster här; tvätta, sopor, handla ny mat och sådant som man inte har hunnit med. Dessutom har J och R åkt till Norrköping för att tillbringa nyåret hos någon av R:s släktingar (jag tror det var en syster med man, alternativt en bror med fru) och då har jag deras katt Z här -J och R lämnade honom idag medan jag var på jobbet. Min katt och deras har ju camperat ihop tidigare, så det borde inte vara några problem, men ändå var det lite morr och misstänksamhet när jag kom hem dem emellan. Men jag tror att det blir bättre rätt snart, för de brukar fungera bra ihop. Så det är också för katternas skull som jag är hemma ett par dagar; de kan ju inte vara ensamma för länge. Men naturligtvis kommer jag att titta till dem varje dag efter jobbet under resten av veckan också innan jag åker hem till F (jag får låna hans bil under veckan).
Sedan finns det ju andra fördelar med att vara ensam hemma också; jag har tid att lyssna på julskivan jag fick i julklapp, jag får äta den underbart goda micromaten och sova ensam i min mycket kalla säng. Hm...sa jag verkligen 'fördelar'?

Positivt är i alla fall att jag hade fått en helt ny fläkt när jag kom hem efter jobbet idag! Fastighetsskötaren ringde mig på mobilen tidigare idag och sa att de skulle kolla min ventilation och frågade om de fick gå in med huvudnyckel -och det fick de förstås. Och så fanns det en helt ny fläkt när jag kom hem! Den är mycket finare än min gamla, även om avställningsytan ovanpå fläkten är mindre än på den förra. Men man kan ju inte få allt...*ler* Min förra fläkt var för övrigt sönder -själva fläkten har inte fungerat på länge- så en ny var verkligen på sin plats.

Apropå något helt annat så är det ju nyårsafton imorgon -visst är det helt otroligt vad året har gått fort? Men jag kommer alltid att minnas 2008 som ett av de bästa åren i mitt liv; huvudsakligen för att jag träffade min älskling F och förlovade mig, men också för att jag fick heltidsanställning vilket gav mig bättre ekonomi. Ja, och så förstås för att jag fick fyra veckors semester för första gången på åratal och för att de veckorna var så underbara samt för att min syster J kommer att göra mig till moster -något jag längtat mycket efter. Hade jag och F bara fått lägenheten vi ville ha så skulle jag inte ha kunnat önska mig mer av detta år. Å andra sidan kan det ju vara tråkigt att få allt man önskar på samma gång -något måste man väl spara till kommande år också. *skrattar* Förhoppningsvis kommer jag och F att kunna flytta in i en egen lägenhet under 2009 -vilket är bådas högsta önskan just nu- och med lite tur kanske F hittar ett jobb och jag blir gravid också. Ska bli spännande att se vad 2009 har att bjuda på!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0