Diskussioner

Jag var ledig från jobbet idag eftersom jag jobbat helgen och som vanligt så tillbringade jag och S vår lediga dag hemma hos F. Han hämtade upp oss igår kväll och tanken var att vi skulle ha åkt ner till båten och sovit där tills idag, men som vanligt så blev det vädret som fick avgöra -och igår var det inte trevligt. Det var regn och sol om vartannat och ganska kallt därtill, så vi åkte hem till F istället.

S har ju varit hemma hos C under helgen och haft skoj som vanligt, och igår hade de bakat muffins innan C återlämnade S till mig, och dessa muffins tog vi med oss till F för att äta senare på kvällen -middag hade vi redan ätit.
Det blev en lugn söndagkväll och den avslutades med att vi såg komedin "Wedding planner" med Jennifer Lopez på TV. Jag hade inte sett den förut, men den var ganska bra faktiskt. Till skillnad från andra sångerskor som försöker sig på en karriär som skådespelerskor så gör Lopez ganska bra ifrån sig framför kameran, och hon har ju varit med i en hel del filmer.
Efter filmen blev det nattning för S och sedan låg F och jag och pratade om ditt och datt -mest om våra planer för framtiden. Vi har börjat prata om  vilka möbler vi ska behålla och inte när vi flyttar ihop och sanningen är att jag inte kommer att ta med mig särskilt mycket av mitt bohag. Det mesta är ju gammalt och ingenting passar ihop, så jag ska bara behålla några få saker; mitt skrivbord med stol, bäddsoffan, spinnrocken och kanske mitt arkivskåp som jag faktiskt använder. Visserligen är benen trasiga på det, men det är väldigt bra med hyllor och skåp, så jag är lite tvehågsen när det gäller det faktiskt. Men annars ska allt annat bort; en del av de finare sakerna kanske jag kan få sålt, men resten är bara att kasta. Så det blir mest F:s saker som vi behåller, plus att vi kommer att behöva köpa en del nytt.
F:s pappa R har i alla fall bestämt sig för att köpa F:s gamla båt, vilket R:s fru också tycks ha gått med på, så F kommer att få lite pengar som han kommer att handla för; i första hand en ny sängstomme (dubbelsäng). Han har visat hur den ser ut på nätet och den ser fin ut och han kommer att köpa den så snart som möjligt. Jag ser fram emot det, för det är ganska trångt att ligga två i F:s 90-säng, särskilt som både hund och barn också vill ligga där. Man kan inte röra sig och det gör det svårt att sova -i alla fall för min del. Så en dubbelsäng ska verkligen bli skönt! F har också tänkt sig att köpa en laptop och en byrå ganska snart, så det händer lite grejer...

Idag gick dagen fort. S väckte oss vid 8.45 imorse och eftersom vi låg och drog oss och hunden skulle ut och så frukost så var klockan runt elva när 'morgonbestyren' var avklarade. Vädret var sådär så vi bestämde oss för att gå på "Universeum". Trots att F är född och uppvuxen här i Göteborg så har han aldrig varit där och vi har pratat om att gå dit, så nu blev det av! S och jag har ju varit där förut, men det är ändå kul att gå där och titta. Men det är dyrt 'det kostade 300 kronor i inträde för mig och S sammanlagt och 165 för F och det är dyrare än det var när jag var där sist. Det kan ju hända att det är dyrare under sommaren, men 300 är ändå ganska mastigt. Nåja, nu har F i alla fall varit där och han tyckte att det var skoj -men dyrt då, som sagt.
Sedan uppstod en het diskussion om vad vi skulle äta till middag då alla ville olika, men till slut kom vi fram till något i alla fall, så det blev fläskkarré, klyftpotatis och bearnaisesås. F invigde sin nya grill hemma och den fungerade väldigt bra -maten blev god och vi blev mätta och belåtna. Men det är tidsödande att diskutera matfrågan, så till nästa gång får vi nog planera innan vad vi ska äta...

F körde hem oss vid 19.45-tiden och sedan stannade han här ett par timmar, och vi pratade vidare om framtiden. Vi har ju gett planerna ett halvår, men vi pratar om det som om allt är bestämt redan; var vi ska bo, hur stor lägenhet vi ska ha, möbler, bebis... Men konstigt nog känns det helt rätt att prata om det. För bara några månader sedan kunde jag inte tänka mig varken det ena eller det andra och här sitter jag nu...livet är verkligen konstigt ibland. Vad vi ska använda halvåret till blir väl mest att prata med S och förbereda henne och se så att det är OK för hennes del, samt att min katt och F:s hund ska träffas en del så att de (förhoppningsvis) vänjer sig vid varandra. Men vi har pratat om det också; vad vi ska göra om våra djur helt enkelt inte kan samsas -det kan ju faktiskt bli så. Och vi kom fram till att ingen av oss tänker göra sig av med sitt djur, då får vi hellre ha någonting att spärra av lägenheten med när ingen är hemma och så får djuren vara i varsin del. Det var det bästa alternativet vi kunde komma på, men förhoppningsvis så kommer våra djur att acceptera varandra så vi inte behöver ta till den åtgärden... 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0