Karlar

Varför ger karlar mig alltid sömnproblem? Så fort jag träffar någon som är intressant så tillbringar jag nätterna med att tänka på honom, vilket gör att jag inte får någon sömn. Och fast jag verkligen försöker anstränga mig att tömma hjärnan, så hjälper det inte!
Som F nu, tillexempel, nu upptar han mina tankar varje kväll (på dagarna har jag ju fullt upp så då hinner jag inte) och jag ligger och vrider och vänder på mig och kan inte komma till ro. Det spelar ingen roll hur trött jag är på kvällen -så fort jag lägger mig så sätter hjärnan igång. Det är SÅÅ jobbigt! Så vaknar en pigg och utvilad dotter på morgonen vid sjutiden och jag är grusögd och trött av sömnbristen.
Egentligen borde man kanske inte engagera sig i karlar, det för i alla fall inget gott med sig för min del -åtminstone inte när det gäller sömnen. *ler*

På tal om karlar så ringde min goda vän A idag och talade om att hon har problem i sitt samboförhållande som hon har levt i i flera år. Helt plötsligt vill hennes karl "vara själv" och stackars A förstår inte varför. Hennes sambo säger sig ha känt så i ett års tid, men HALLÅ! Då säger man väl till tidigare så man kan reda ut det?! Jag har alltid gillat A:s sambo, det är en trevlig karl, och det känns väldigt tråkigt om det ska ta slut mellan dem, speciellt som jag vet att A älskar honom och tycker att han är Mannen i hennes liv.

A kommer i alla fall ner om ett par veckor (preliminärt) och stannar här en långhelg så vi kan prata ordentligt om karlar, som ju är ett evigt samtalsämne. Hon vet att hon alltid är välkommen här och S är jätteglad över att få träffa henne -det blir långt mellan gångerna ibland. Sedan får vi väl hoppas att A och hennes sambo kan reda ut sitt förhållande och få det bra tillsammans igen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0