Valborgsmässoafton

Idag var det så Valborgsmässoafton igen -något som jag tycker är en väldigt trevlig tradition att ha! Körer sjunger vårsånger, barn sjunger vårsånger, majbrasor tänds... Och så kanonfint väder ovanpå det! Bättre kan man nästan inte ha det.
Jag har tagit en hel del bilder idag, som jag nu ska dela med mig av. Varsågoda; min Valborgsmässoafton i bilder!

I förmiddags var det valborgsfirande på S skola och några av barnen spelade blockflöjt


Alla barn sjöng fina vårsånger


Den traditionsenliga majbrasan tändes


På eftermiddagen hälsade vi på J, R och M


Vi gick ut på promenad och S fick dra vagnen


S lekte på en båt


Framåt kvällen åkte vi hem till F och tog ekan ut till sjöboden


Vår båt blev äntligen sjösatt idag!


På kvällen blev det mer sång vid "Olles Gård" i Fiskebäck. Barnen sjöng "Idas sommarvisa"


Vacker solnedgång

Imorgon är det första maj och då ska jag jobba på kvällen och sedan resten av helgen -men det ska nog gå bra det med!
Mamma J
2009-05-01 @ 23:08:07
URL: http://mammanj.blogspot.com

Men, sicken liten söting! Hade alldeles missat inlägget du skrivit när hon kom :-). Grattis moster!



Ja, valborg är mysigt - T var lite sur för att hon missade deras årliga löptävling i skolan - som alltid går av stapeln den dagen. Men, men - hon fick ju åka båt istället... Lite trist att missa brasan också, för all del - men men, vi firar ju inte 10-årig bröllopsdag så himla ofta ;-).

strömma
2009-05-01 @ 23:51:44
URL: http://lojrom-vittvin.blogspot.com/

Vad mycket mysigt ni hann med och jättefint väder var det också. Det är verkligen att fira vårens ankomst ler.

Härligt att ni har sjösatt er båt. Hoppas ni får många fina turer i sommar.



Ja, min dotter kommer att klara sig galant där i Oslo.

Hon har skinn på näsan och har klarat sig själv sen hon flyttade hemifrån när hon var 18 år och nu blir hon 27 år. Det är nog jag som har mest svårt för att hon åkte iväg mammaabstinens...ler.



kram

strömma




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0