Dag 22; Det här upprör mig

Det finns en hel del saker som upprör mig, fast i olika grader av upprördhet. Det allra värsta är pedofiler, som jag personligen inte tycker har rätt att leva. Hade det funnits dödsstraff i Sverige så skulle det vara straffet för just pedofiler -mindre än så förtjänar de inte för att ha förstört barns liv.

Näst värst är människor som missköter djur på olika sätt. Det är katastrofalt att vi inte har ett bättre rättssystem när det gäller sådant! Förutom att djuren ska tas ifrån dem med omedelbar verkan så ska de inte ha någon möjlighet att överhuvudtaget få skaffa sig nya djur i framtiden; alla vägar som finns för dem att skaffa sig nya djur ska vara låsta för resten av deras liv.

Annat som upprör mig är människor som saboterar och förstör på olika sätt. Det kan gälla förstörelse av byggnader, tillexempel, eller sådana som går och skär i barken på träd så att de så småningom dör. Men hit räknar jag även dem som "stjäl" andra människors kortuppgifter eller identiteter och dem som lurar folk på pengar. Jag tycker även att mobbare räknas in i denna kategori, för även de förstör människors liv.

Sedan finns det förstås mindre saker som upprör mig och ett exempel är människor som inte kan hålla tiden. Jag avskyr nämligen att behöva vänta på folk, för har man kommit överens om en tid så ska man hålla den. Jag menar; hur svårt kan det vara? Man kan ha ett giltigt skäl -tillexempel att det har varit bilköer eller strul med kollektivtrafiken, men finns det ingen annan förklaring än slöhet eller dålig planering så är det inte okej.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0