MF 2010 -delfinal 4

Ikväll var det dags för den sista delfinalen i årets upplaga av "Melodifestivalen", och jag måste säga att det var väldigt svårt att välja favoritlåt ikväll, för av åtta låtar så var det hela sex stycken som jag tyckte var riktigt bra! Till sist kom jag i alla fall fram till ett resultat, men trots att mitt resultat inte stämmer överens med verkligheten, så är jag ändå väldigt nöjd med att låtarna hamnade där de hamnade ikväll.

1. "Stop" -Sibel. Sibel levererade ett rockigt bidrag detta år, och jag måste säga att hon klarade det lika bra som hon klarade sin ballad för ett par år sedan. Otroligt konstigt att hon åkte ut, måste jag säga!

2. "Human frontier" -Neo. Jag kände inte till denna artist sedan innan, men jag tyckte att han hade en väldigt bra låt. Och jag gillade hans Willy Wonka-inspirerade scenklädsel.

3. "Hollow" -Peter Jöback. Jöback är en av mina favoritartister; han har alltid bra låtar, snygga kläder och en fantastisk utstrålning på scen. Och detta musiklabidrag satt som handen i handsken.

4. "Thursdays" -Lovestoned. Här var en märklig mix av reggae och folkmusik, vilket gav ett härligt gung. Synd att den inte gick vidare.

5. "Jag vill om du vågar" -Pernilla Wahlgren. Den enda "riktiga" schlagerlåt vi har fått höra detta år.

6. "This is my life" -Anna Bergendahl. Vilken röst den tjejen har!

7. "Idiot" -Noll Disciplin. Eh...just det.

8. "Magisk stjärna" -Py Bäckman. Jag har aldrig varit särskilt förtjust i Py och denna låt var riktigt dålig.

Förra veckan glömde jag nämna min vän A, som följer Melodifestivalen lika troget som jag, och vi hörs alltid av per sms och telefon och diskuterar resultatet av deltävlingarna. Och nästan alltid tycker vi precis samma sak! :)


Borde ha gått vidare

 
Susanne
2010-03-01 @ 14:52:23
URL: http://susannehitochdit.blogg.se.

Som du förstår så missade jag Mello helt och hållet i lördags :O)



Svar: Tack så mycket! Jag kände mig jättefin! :O) Och den nya bekantskapen är intressant minst sagt




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0