Snö igen!

Det verkar som om vi aldrig kommer att bli av med denna vinter... Ja, jag vet att det bara är januari än så länge, men jag är innerligt trött på snön, kylan och halkan. Vem hade väl kunnat ana -när det för första gången på åratal kom snö här i Göteborg strax före jul förra året- att vi sedan inte skulle bli av med den igen? Att den skulle stanna kvar tack vare köldgrader och nya snöfall med oregelbundna mellanrum? Inte jag i alla fall, jag var helt övertygad om att snön skulle försvinna lika fort som den kom och att vi sedan skulle få det sedvanliga regnandet resten av vintern. Men icke! Idag fylldes snötäcket på ytterligare och löpsedlarna skriker om polariskyla för tredje eller fjärde gången bara denna vinter. Så det verkar som om vintern är här för att stanna; det är tillochmed is på havet så att man kan åka skridskor där! Jag hörde någonstans att det är första gången på femton år som isen ligger här i Göteborg...

Snö (bild lånad från nätet)

Jag hoppas verkligen att det blir en fin vår och en varm sommar efter denna vargavinter. Jag längtar efter den dagen när snön börjar smälta och snödropparna kikar fram, när knopparna börjar svälla på träden och fåglarna återvänder från varma länder för att bygga sina bon. Vår, vår, VÅR vill jag ha!

Det finns dock några glädjeämnen i kylan -exempelvis att Melodifestivalen drar igång nu på lördag! Såg ett inslag av det på TV idag och även om jag knappt kan tro att det är dags för Melodifestivalen igen (det känns som om det inte var så länge sedan sist) så ska det bli skoj, Melodifestivalfreak som jag är! Tyvärr blir det ju aldrig så att jag kan se alla delfinaler pga jobbet, men jag ser fram emot att se de jag kan se i alla fall. Nu på lördag är jag ledig t.ex och eftersom syrran firar sin födelsedag samma dag så blir det väl att vi sitter och tittar på Melodifestivalen hemma hos henne. Ska bli kul! Jag kommer som vanligt att rangordna årets låtar efter eget tycke här i bloggen -ska bli spännande att höra vad det blir för blandning i år. :)

Snart dags...
aja
2010-02-01 @ 08:38:31
URL: http://gumzan.bloggagratis.se

Håller med dig är så trött på denna snö.. Japp vännen snart drar det igång :-) kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0