Torsdagsreflektion 20/5

Denna vecka har huvudsakligen handlat om musiken vi ska ha på vårt bröllop. Vi har en DJ som ska spela låtarna under bröllopsfesten, men jag och F måste förstås själva välja ut vilka låtar vi vill att han ska spela -och det tar en himla tid att gå igenom!

Jag och F har ett X antal CD-skivor och för att det skulle bli riktigt så fick vi gå igenom allihopa och välja ut våra favoritlåtar från dem, och det var ett drygt jobb. Men till sist var det färdigt och då satt vi där med nästan 400 låtar! Det är ju alldeles för många -det hinner vi aldrig spela på fem timmar- så sedan fick vi sålla bort en del och bantade ner låtlistan till runt 250. Vi kommer troligtvis inte att hinna spela så många låtar heller, men vi kände att vi inte kunde ta bort fler. Vi får spela det vi hinner helt enkelt!

En himla massa skivor

Sedan är det ju inte bara att välja musik hursomhelst heller. Dels måste vi ha låtar som passar alla åldrar från 6 till 75, vilket innebär musik ända från 50-talet och framåt och dels så ska det ju bli en bra blandning av svenskt och engelskt, lugnt och snabbt. Så det har verkligen varit ett drygt jobb, men nu är det bara själva "renskrivningen" kvar. Jag ska skriva in alla låtar och artister på datorn så att vår DJ kan få listan sedan och gå efter den. Sedan får man ju ändå ha några extra skivor med sig ifall gästerna har egna önskningar. Pust! Jag säger som jag redan har sagt många gånger under den här bröllopsplaneringen; tur att vi bara ska göra det en gång! ;) 
cat
2010-05-21 @ 09:51:49
URL: http://1bildibland.blogspot.com

Hoppas att ni får ett jättevackert bröllop och att ni hinner spela så många låtar som bara möjligt:)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0