1:a advent

Idag är det första advent och enligt "traditionen" så tände vi det första adventsljuset vid frukosten i morse -plus att vi åt risgrynsgröt till frukost. Mumsigt! :) På kvällen var vi bjudna på adventsmiddag hos J och R, men innan dess så tog vi en tur till IKEA eftersom F hade spanat in nya källsorteringskassar som vi ville köpa. Tidigare har vi använt papperskassar, men det är ju mer miljövänligt att ha andra kassar -helst i något plastmaterial- som man kan använda om och om igen. Vi skulle dessutom köpa värmeljus och så titta runt på lite möbler.
Risgrynsgröt till frukost i morse

Det var inte så väldigt mycket folk på IKEA, så vi fick en parkeringsplats ganska nära ingången och gick så runt och kikade. Vi har planer på att skaffa en garderob med skjutdörrar till vår klädkammare, så vi tittade på sådana -dessutom behöver S en ny förvaringsmöbel till sitt rum istället för den gamla slitna byrån hon har nu. Men vi tittade även på soffor eftersom vi också vill ha en ny hörnsoffa till vardagsrummet, men det fanns väldigt dåligt med hörnsoffor måste jag säga...vi hittade faktiskt ingen som vi fastnade för! Så sökandet efter en sådan går vidare.
Däremot fick vi köpt en ny tvättkorg. Den vi hade har jag haft i åratal och vi var alla ganska trötta på den, men så hittade vi en fin tvättkorg på en ställning på hjul och med en påse som man kan ta bort till ett billigt pris, så den köpte vi. Den blev väldigt fin i badrummet! :)
Nya kassar för källsorteringen


Ny tvättkorg

På kvällen bar det så av till J och R för en god adventsmiddag. Eftersom min svåger är en alldeles utmärkt kock så visste vi att det skulle serveras något riktigt gott -och vi blev inte besvikna! Vi fick två stekar av olika kött (kalv och gris) som var så mört att det smälte i munnen, och till det serverades ris, skysås och majs och vi drack vin till maten. Det blev en del över, så det har jag med mig till jobbet som lunch imorgon! :)

Det serverades även efterrätt; en god fruktsallad med ananas, kiwi, äpple och clementiner och även den var väldigt god. Vi hade ingen glass eller vaniljsås till utan åt den som den var, vilket gick alldeles utmärkt. Till det drack vi kaffe/thé/läsk. Mycket gott! S underhöll M så vi vuxna kunde prata och ha trevligt utan att behöva tänka på henne. En lyckad kväll! :)
God mat hos J och R...


...och en lika god efterrätt




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0