Lite 'news'

Jag vet inte vad det är med mig nuförtiden -jag har blivit så otroligt dålig på att uppdatera min blogg! Gu'vet vad jag gör istället?! ;) Hursomhelst; här kommer i alla fall en liten uppdatering över vad vi har gjort sedan sist...

S tog bort stygnen efter sin tungbandsoperation förra veckan, vilket gick alldeles utmärkt. Såret hade läkt fint och så snart stygnen var borta kunde hon börja med tunggymnastik för att få tungan att fungera som en vanlig tunga, för i och med att hennes tungband var så stramt så var det en del av tungans muskler som hon aldrig använt. Men nu har hon övat upp muskulaturen och känner sig väldigt nöjd! :)

Förra veckan kom vi också iväg på bio; "Toy Story 3" närmare bestämt. Man fick ju två gratis biobiljetter till den flmen när man provkörde en familjebil hos "Peugeot" för en tid sedan, och det hoppade vi genast på. Och nu kom vi också iväg för att se själva filmen, som faktiskt var väldigt bra! Den var både spännande, rolig och gripande, så den är att rekommendera! Om jag ska rangordna de tre "Toy Story"-filmerna så kommer ettan på första plats, trean på andra plats och tvåan på tredje plats. Nu är jag också ganska sugen på att se "Marmaduke" som de gjorde reklam för innan själva Toy Story började... :)
Biobiljetterna till Toy Story

Annars kan jag berätta att jag fortsätter med min träning 1-2 gånger/vecka, och trots att det känns lite motigt att gå ner och träna ibland så känns det väldigt bra när man väl är där. Och det verkar som om kroppen anpassar sig väldigt fort, för nu har jag inte alls ont i musklerna på samma sätt som jag hade efter första träningsdagen.

Vi har också köpt en ny skrivare. Egentligen var det så att F:s syster C skulle köpa hem nya bläckpatroner till den gamla skrivaren åt oss från sitt jobb (hon får bra rabatt), men istället dök hon upp med en ny skrivare. Det visade sig nämligen att hon fått skrivaren för 400 kronor medan bläckpatronerna till den gamla skulle ha gått på 520... Så nu har vi en ny (och mycket tystare) skrivare, plus att patronerna till den är 30-40 kronor billigare per styck att köpa. Ganska bra deal med andra ord! :)
Vår nya skrivare

I tisdags denna vecka fick vi besök av min vän A. Hon hade en tid på Sahlgrenska sjukhuset här i Göteborg igår och passade då på att komma ner dagen innan för att hinna umgås lite -och hon åkte hem idag.
Det är alltid trevligt att träffa A och få tjôta lite...bara synd att det var jobb och skola för mig, F och S så vi inte hann träffas så jättemycket. Men A planerar att komma ner i slutet av november igen, så då får vi väl ta igen det! :)

Nu på lördag ska jag och min syster på en gratis modellfotografering inne i Göteborg. J fick ett erbjudande om gratis sminkning  och fotografering för henne och upp till fyra vänner för ett tag sedan och frågade mig om jag ville följa med, så det sa jag ja till, förstås! Vi ska ta med oss två outfits och eventuella smycken och komma dit helt osminkade, och sedan ska vi bli stylade. Vi blir fotograferade av proffs och man får köpa bilderna om man vill. Men F sa att hans syster gjort något liknande och att fotografierna var jättedyra att köpa, så vi får väl se vad det blir... Spännande ska det bli i alla fall! :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0