Sjuk men fullt upp!

Idag har jag varit ledig från jobbet eftersom jag har jobbat helgen, och trots att jag är förkyld och nog egentligen skulle ha tillbringat dagen i viloläge så har jag haft fullt upp! Det är ju så när man jobbar heltid att man planerar in en massa saker man ska göra när man är ledig, och när den lediga dagen kommer går det ju inte bara att strunta i det -sjuk eller ej.

Det första jag skulle göra i morse var att ringa till vårdcentralen och beställa tid för S som har klagat över öronvärk sedan i lördags. När hon var riktigt liten fick hon ett par öroninflammationer som påföljd efter stora förkylningar, men nu har hon inte haft öroninflammation på många år. Så när hon började klaga över öronvärk var det bara att åka -som tur var fick vi tid redan 11.45.
S har öroninflammation i ena örat

Innan dess hade jag dock bokat tid för klippning -vilket verkligen behövdes- och S satt snällt och väntade medan jag blev av med ungefär hälften av mitt hår. Sedan åkte vi direkt till VC och när läkaren tittade i S öron så visade det sig att hon mycket riktigt hade öroninflammation -om än "bara" i ena örat. Läkaren sa dock att vi skulle köra med värktabletter ett par dagar först och sedan -om S fortfarande har ont- ska vi hämta ut penicillin. Läkaren rekommenderade också att vi köpte nässpray till S, plus att hon ska ta sin ventoline då läkaren tyckte sig höra ett litet pipljud från ena lungan och trodde att det kunde vara förkylningsastma. Så vi kör med detta ett par dagar så får vi väl se sedan... Men S är faktiskt mycket bättre idag. Hostan har lugnat ner sig och hon har ingen feber och hon är relativt pigg. Dessutom har hon kommit igång att äta igen efter att ha fått i sig ytterst lite mat när hon varit sjuk. Och hon som är smal sedan innan försvinner ju alldeles när hon inte äter ordentligt, så det är en himla tur! Så imorgon ska S tillbaka till skolan igen -något hon verkligen ser fram emot.
Nyklippt

Själv mår jag sisådär, det går lite upp och ner. Bitvis fryser jag och känner mig jättetrött och orkeslös och emellanåt känner jag mig ganska bra. Inte heller jag hostar så mycket nu, men näsan är tät och rinner och så har jag en huvudvärk som inte vill gå över trots att jag snart satt i mig ett helt rör med värktabletter. Dessutom svider ögonen hela tiden. Men det blir väl bra någon gång!

Hursomhelst; efter läkarbesöket var det dags för veckohandling och då åkte vi först till ÖoB som vanligt, och på parkeringen var det en gubbe som påstod att S slagit dörren i hans bil som stod bredvid -men det märke på hans bil som han började jiddra om var inte ens i närheten av att kunna ha gjorts av vår bildörr. "Idiot" tänkte jag och gick därifrån och han ropade efter oss att han skulle anmäla oss, så vi får väl se om det händer något... I övrigt gick handlingen bra och när vi kom hem tog jag mitt inköpta blekmedel och blekte håret. Det är väldigt skönt att klippa håret, men färgen som håret har efter en klippning är så otroligt trist att jag alltid måste blondera mig. Jag sörjer fortfarande att jag blev av med mitt vitblonda hår som jag hade när jag var barn...
Sur gubbe

Sista "måstet" som vi gjorde idag sedan var att jag och F åkte till Mölndal för att ta nya kort till våra nya körkort. Vi skulle ju ha gjort det i fredags ute på Hisingen, men dit var det omöjligt att hitta, så det fick bli nu istället. Fast jag fick ta om mina kort för att de inte kom upp på datorn vid första försöket...typiskt, va? Käckt i alla fall att korten kommer upp i datorn och skickas till Transportstyrelsen direkt -då behöver man inte skicka in några papper per post. Så när vi kom hem betalade vi avgiften, så våra nya körkort borde väl komma inom de närmaste dagarna...

Nu är det dags för lite middag och sedan ska vi se om jag kan förmå mig att lägga mig och vila lite...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0