Så mycket bättre, del 1

Idag startade den nya omgången av "Så mycket bättre" på TV4. Förra säsongen såg jag inte överhuvudtaget, men jag hörde mycket om den och tänkte då att den nog hade varit kul att se. Så när jag såg inslag på TV om att en ny säsong skulle starta, så tänkte jag att denna gång ska jag titta på det. Det är ju alltid kul när kända artister gör covers av varandras låtar. :)

Ikväll var det Tomas Ledin som var huvudpersonen, så de andra artisterna valde ut varsin av hans låtar som de gjorde egna versioner av, med olika resultat, förstås. Jag tyckte ändå att de flesta gjorde bra ifrån sig, men givetvis fann jag några favoriter.

Kvällens startfält;

Lena Philipsson -Sensuella Isabella Lena är en begåvad sångerska som jag alltid har gillat ända sedan hon gjorde debut i Melodifestivalen som 20-åring, men denna låt fick hon inte riktigt till, tyckte jag.

Laleh -Just nu! Laleh är en ung och förhållandevis "ny" sångerska i jämförelse med de andra artisterna, och jag kan inte säga att jag har hört så många av hennes låtar. Men denna fick hon faktiskt till riktigt bra!

Mikael Wiehe -Blå, blå känslor Jag har aldrig varit något fan av Mikael Wiehe, och vad det beror på vet jag faktiskt inte. Jag kan inte påminna mig en enda av hans låtar trots att han har sjungit i många herrans år, och jag tycker inte att han lyckades särskilt bra med denna.

Timbuktu -Snart tystnar musiken Timbuktu är en rap-artist och jämte Laleh en av de nyare sångarna i vårt land. Jag är inget stort fan av rap-musik även om jag kan svälja en del låtar, och jag gillade Timbuktus väldigt egna version av denna låt. Det var väl egentligen bara orden Snart tystnar musiken som han tagit från låten, allt annat hade han nog hittat på själv.

Eva Dahlgren -Never again Eva är en mycket begåvad sångerska med en väldigt speciell röst, och med en lång karriär bakom sig. Jag kan ärligt säga att jag aldrig hade hört denna låt förut, men Eva gjorde den väldigt, väldigt bra. Mycket gripande.

E-Type -Sommaren är kort E-type och Ledin ligger ju väldigt långt ifrån varandra rent musikaliskt sett, men jag måste säga att E-type poppade upp denna låt på ett väldigt bra sätt. Jag tror att den kommer att spelas ganska flitigt på radio framöver -den har möjligheterna att bli lika populär som Septembers version av "Kärlekens tunga" i förra omgången av detta program.

Nästa vecka är det Eva Dahlgren som är huvudpersonen, och förhoppningsvis kommer vi att titta på programmet. Men vi ska ha Halloweenfest den dagen, så risken är nog väldigt stor att vi helt enkelt har så trevligt att vi kommer att glömma programmet. Som tur är kan man ju höra låtarna igen på TV4play! :)
Kvällens huvudperson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0