Mams på besök

Eftersom min mamma bor i Flen -ungefär 40 mil härifrån- så blir det inte att vi träffas mer än några gånger per år. I regel brukar vi åka upp en vecka varje sommar, men i år kommer jag att vara höggravid när min semester börjar, och då känns det inte riktigt bra att åka iväg någon längre sträcka eftersom förlossningen vid det laget i princip kan börja när som helst...

Sist vi träffade mamma var på hennes 60-årsfest i november förra året, men denna helgen kom hon ner för att hälsa på oss! :) Igår hämtade F henne vi tåget på eftermiddagen och så sov hon här tills idag, då jag körde hem henne till syrran efter jobbet. Hon sover hos syrran inatt och åker hem till Flen imorgon eftermiddag, så det blev en kort visit, men -ändock- en visit. Fast nu vet jag inte riktigt när vi kommer att träffas nästa gång... :(
Mamma bjöd på finsk mat på fredagkvällen -nämligen Karelsk gryta. Gott!

Film och snacks senare på kvällen


Tre generationer tjejer innan mamsen åkte vidare till syrran på lördagen




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0