Halloween på Liseberg

 
I år är första gången som det är "Halloween på Liseberg". Det började i lördags och avslutas på söndag och när vi såg att Liseberg skulle ha Halloween kände vi att vi ville åka dit -och det gjorde vi igår! "Vi" är i det här fallet jag, stora S, syster J och systerdotter M.
 
För min del så var jag huvudsakligen intresserad av den blodisande varietén medan stora S och M huvudsakligen var där för att åka de öppna attraktionerna. De ville förstås se varietén också, men det visade sig att M var för liten att se den (de hade en längdgräns på 140 cm), så J fick dessvärre skippa showen och roa M på egen hand istället medan jag och stora S tittade.
 
Jag måste säga att showen var riktigt bra -och jag kommer heller aldrig att glömma den eftersom jag blev uppkallad på scenen! Det har aldrig hänt förr och tidigare skulle jag dessutom ha varit alldeles för blyg för att våga gå upp -men nu var det helt okej. Det var under sista delen av varietén som jag fick gå upp på scenen och sticka en jättestor nål genom skinnet på den som uppträdde -plus att ta ut den igen sedan! Det var faktiskt ganska läskigt, för allt jag kunde tänka på var hur ont det måste göra. Själv hade jag aldrig klarat av att sticka en nål av den dimensionen genom mitt skinn! En liten synål är okej, men större än det -nejtack!
 
Det coolaste med showen var i alla fall "skrivardockan" Felipe (tror jag den hette) som skrev ner vad den som då blev utvald bland publiken tänkte på. Först fick hon tänka på ett nummer och medan hon tänkte på numret vred dockan på huvudet och tittade på henne, för att sedan vrida tillbaka huvudet och skriva vad hon tänkte på -och han gjorde samma sak med initialerna på en person hon tänkte på. Och det blev rätt båda gångerna! Förmodligen var det väl något fejk inblandat, men det var riktigt häftigt, faktiskt! :)
 
På vägen till Lisebergs huvudentré kunde man se dessa figurer
 
Förväntansfulla tjejer
 
Många fågelskrämmor och pumpor
 
 
Det fanns några vålnader också -och så hörde man häftiga Halloween-ljudeffekter
 
Träd upplysta med orangea lampor -och ett träd med paraplyer
 
 
"Hello there..."
 
Fler paraplyer
 
Halloween-shoppen
 
 
Konferenciern för varietén
 
Första artisten var en man som lät en i publiken välja ut nio vassa synålar och lägga dem i ett vinglas
 
 
Så hällde han vin i glaset och drack upp det med nålar och allt för att sedan svälja en bit snöre
 
 
Avslutningsvis stötte han upp snöret och drog ut det igen -och då satt alla nålarna på snöret
 
Artist nummer två var en docka som läste tankarna hos en i publiken och sedan skrev ner det på ett papper
 
 
Avslutningsvis kom denna tuffing in och lät en råttfälla slå igen om hans tunga samt att han stoppade ner sina händer i två andra fällor
 
 
Sedan fick jag gå upp på scenen och sticka en jättestor nål genom hans skinn för att sedan dra ut den igen. Man ser på min min att jag inte tyckte att det var så jättebehagligt...
 
Slut på showen
 
Efter föreställningen åkte stora S några karuseller -bland annat kaffekopparna och radiobilarna
 
 
Stora S och M åkte även slänggungan medan jag och J tittade på, sedan lät vi tjejerna roa sig själva medan vi njöt av att glas vin. Rolig kväll!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0