Temablogg 52; Änglar

Jag har egentligen inte tänkt så mycket på änglar innan jag tittade på TV-programmet "Supernatural". Änglar för mig var bokmärkesänglar som man hade under barndomens bokmärkesbyten, och så det faktum att någon som tycker att man gjort något riktigt bra för dem kan kalla en för "ängel". Och så förstås de änglar som förekommer i Margit Sandemos böcker om Isfolket...
 
Men mitt intresse fär änglar vaknade först till liv genom ovan nämnda TV-program när ärkeängeln Castiel gjorde entré och snabbt blev min favoritkaraktär. Dels på grund av att han hela tiden var så allvarlig eftersom ärkeänglarna inte visar några känslor, men också för att han inte visste någonting om hur människorna lever. Denna kombination gjorde att han både var rolig och väckte ömhet hos mig just för att han inte visste någonting och inte alls förstod människornas sätt att tänka och vara.
 
Castiel dök upp i säsong 4 av serien, närmare bestämt 2008, och har hängt med sedan dess även om hans roll inte alltid varit så framträdande. Under åren som gått har han naturligtvis förändrats och är väl mer eller mindre som en människa nu med fel och brister, men han är fortfarande min favorit.
 
Hursomhelst; i och med hans uppdykande så började jag leta efter information om ärkeänglar på nätet, och nu gillar jag i princip allt som har med änglar att göra. Huvudsakligen ärkeänglarna, då flera av dem har dykt upp i TV-serien genom åren...
 
Ärkeängeln Castiel som han ser ut i TV-serien "Supernatural"
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0