Årets sjätte utlästa bok

Igår läste jag ut den sjätte boken för detta år, vilken var följande;
 
 
Baksidestext; "Det har gått sexton år sedan Agnes blev bortförd, inlåst och tvingad att föda sitt barn i en mörk källare, mitt i det skånska sommarparadiset Brantevik. Pojken slets ur hennes armar i samma sekund som han tog sina första andetag. Vad som hände med honom efter det är ett mysterium som polisen aldrig lyckats lösa.
Idag lever Agnes ett till synes fridfullt familjeliv i Bromma med sin man och deras dotter Nicole, som nu är arton år gammal. Men det Agnes inte vet är att hennes man bedrar henne och att Nicole har rest till Brantevik för att ta reda på sanningen om sin bror.
Men det är fler personer med anknytning till fallet som återvänt till det lilla fiskeläget och när Nicole väl förstår vad hon gett sig in i är det för sent att dra sig ur."
 
Förlag; Damm förlag
Utgivningsår; 2011
Genre; Deckare
 
Som ni säkert förstår så är denna bok en uppföljare till Sarenbrants debut "Vecka 36", som jag läste för länge sedan, och det är ingen nackdel att läsa den första boken innan man läser denna, även om historien i sig är fristående.
Jag kom inte ihåg så mycket av debutboken, men hade en misstanke att jag inte tyckte den var sådär jättebra, vilket jag fick bekräftat nu när jag läste uppföljaren. Den är lättläst men inte särskilt spännande och språket är väldigt enkelt, skrivet på ett sätt som jag känner att vem som helst kan skriva. Jag tycker inte att den riktigt håller som deckare, men för en nybörjare i deckargenren kan den säkert funka. Jag som har läst åtskilliga deckare genom åren har lite högre krav...
 
Betyg; 2 av 5.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0