Teater på Schillerska

Den 25 april var jag och syster J och tittade på några olika teaterpjäser på "Schillerska Gymnasiet" där min dotter stora S går sista året. Samtliga pjäser var ungefär tio minuter långa och det var eleverna själva som regisserat. Riktigt bra projekt allesammans -eleverna är duktiga!
 
Första föreställningen var "Allrakäraste syster" av Astrid Lindgren. Fantastiska dräkter som eleverna gjort själva!
 
 
Andra pjäsen var "Mio min Mio" -även den av Astrid Lindgren
 
 
Mio min Mio
 
 
Tredje pjäsen var "Vem är rädd för Virginia Woolf" -en pjäs om ett destruktivt äktenskap
 
 
Virginia Woolf
 
Pjäs nummer fyra var "Ingen rövare finns i skogen", även den av Astrid Lindgren
 
 
Femte pjäsen var stora S med i. Den hette "Snöängel" och handlade om kroppshets
 
 
Snöängel
 
 
Snöängel
 
Sista pjäsen var "I väntan på Godot". Ritkigt rolig!
 
 
I väntan på Godot
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0