Första julmarknaden och ny lekplats

För en vecka sedan var det den stora julmarknadspremiären -ja, i hela Sverige, skulle jag tro! Dagen då julmarknaderna kör igång både här och var och mer eller mindre håller på fram till jul. Vi brukar gå på julmarknaden på "Olles gård" varje år -huvudsakligen för att köpa det goda Olle-brödet- och i år var inget undantag. Med tanke på hur liten marknaden är så drar den mycket folk, och i år kändes det mer än vanligt. Det blev bara ett snabbt besök...
 
Tomten delade som vanligt ut godis till barnen
 
Lite av vad man kunde köpa
 
 
Försäljning av glögg och grillad korv
 
 
Barnen
 
Samma eftermiddag som julmarknaden var gick jag, F och lilla S till den nya lekplatsen i ett av bostadsområdena närmast Frölunda Torg. Lilla S har länge velat gå dit, men vi fick vänta tills den var färdig -och det blev den ganska nyligen. En helt okej lekplats, faktiskt, och lilla S hade kul.
 
Klätternät
 
 
"Hej, hej!"
 
Rutschkana och karusell
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0