Båtfix hela helgen

Japp, ni läste rätt! Det har alltså blivit en båt för oss efter flera år utan. I tidigare inlägg berättade jag ju om två båtar som vi tittade på förra helgen, och en av dem blev vår! Det blev Uddevalla-båten som behövde ganska mycket mer fix än båten i Jörlanda -men å andra sidan fick vi den väldigt billigt och vi har just inget emot att jobba lite, så det är vad vi har roat oss med denna helg! :) Jag visar er lite bilder om hur långt vi har kommit med båten hittills...
 
Maken fixade båttransporten från Uddevalla till Önnereds brygga i torsdags -så här såg hon ut då!
 
Botten var inte alltför vacker som ni ser
 
 
Barnen redo för båtfix igår
 
 
Barnen var superduktiga när de målade botten
 
 
 
 
Maken och jag rengjorde skrovet med autosol och sedan vaxade vi den
 
 
Lunchpaus med utsikt
 
 
 
 
Idag blev det fix på insidan, exempelvis fönstertvätt och bortskrapning av tejprester
 
 
 
 
Klar förbättring
 
 
 
 
Båtratten kom på plats
 
 
 
 
För-ruffen före och efter städning
 
 
 
 
Båtdynorna på plats i för-ruffen, men dessa ska kläs om
 
 
 
Akter-ruffen före och efter (båtdynorna ska kläs om)
 
Det är vad vi har hunnit med hittills, men fortfarande återstår en hel del jobb. Fortsättning följer! :)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0