Härlig premiärdag på ön!

Äntligen har vi fått solen och värmen vi har längtat efter även till Sveriges västra delar, så idag blev det årets första besök i vårt paradis Lilla Rösö, allmänt kallad "Lillöa". Solen sken från en klarblå himmel, det blåste lite lätt och temperaturen låg uppskattningsvis runt 23 grader.
 
Det var bara jag, F och lilla S som åkte till ön då stora S hade andra planer, och eftersom mina svärföräldrar och min svägerska med familj firade Mors dag på land hade vi sjöboden för oss själva -härligt! :) Vi var väl där runt 13-tiden på eftermiddagen och då passade jag på att sola innan syster J och flickorna kom över ett par timmar senare. Vi pratade och hade trevligt, barnen lekte, vi grillade...och så hände något fullständigt oväntat!
 
Mina systerdöttrar hade badkläder med sig och ville bada. Jag och J tänkte att det var alldeles för kallt men vi gick ändå med dem över till badsidan av ön och när jag hade känt på vattnet... Jag vet inte om det var de två glas vin jag druckit eller om jag fick solsting, men jag tyckte att vattnet var förvånansvärt varmt och innan jag visste ordet av befann jag mig i vattnet med tjejerna (jag hade ändå min bikini på mig). Och jag badade! Hela jag från topp till tå! Och när jag badat fick även J för sig att hon skulle bada, och sedan också lilla S. Han hade inte ens några badkläder med sig, men han badade i sina shorts. Jag kan inte minnas när jag badade i maj sist, så det var verkligen en i högsta grad spontan idé att få! :)
 
En härlig eftermiddag blev det i alla fall, och nu får gärna varje dag vara lika solig som idag fram till oktober månad... ;)
 
Lilla Rösö
 
 
 
Ön
 
 
 
Jag blir aldrig trött på utsikten
 
 
 
Helt oplanerat blev årets första ö-besök också årets första bad i havet
 
 
 
Grillat är godast -särskilt utomhus
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0