Planeringsdag

Varje år brukar vi ha en planeringsdag med jobbet under augusti månad. Det är en dag (ibland fler) då vi har föreläsningar av olika slag samt diverse aktiviteter, och 2017 var första gången jag var med. Av oklar anledning var jag inte med 2018 och 2020 härjade ju Corona-pandemin som värst, vilket innebar att det bara var ett fåtal som fick vara med på planeringsdagen.
 
Planeringsdagen kallas också kick-off och vi brukar vara på olika ställen varje år. 2017 var vi på Aspenäs Herrgård, 2019 på campus i Nya Varvet, och i år var vi på Sankt Jörgens Park.Vanligtvis brukar vi ha planeringsdagen i slutet av augusti, men pga pandemin så blev det framskjutet till oktober i år.
 
Sankt Jörgens Park är en hotell/konferens/spa-anläggning som ligger åt Tuve-hållet här i Göteborg, och även om jag naturligtvis har hört talas om stället så hade jag aldrig varit där innan igår. Vi skulle börja 8.30, men eftersom jag inte varit där förut bestämde jag mig för att bege mig dit i god tid. Och tur var väl det eftersom jag behövde byta buss en gång och det inte var det lättaste att finna rätt hållplats eftersom platsen där jag skulle byta till nästa buss var okänd för mig. Det blev lite irrande och jag missade min första anslutningsbuss innan jag hittade rätt hållplats. Som tur är går bussarna ganska ofta och jag var ju ute i god tid. Dessutom hade jag turen att två av mina kollegor åkte med samma buss, så vi letade oss fram till SJP tillsammans då ingen av oss varit där tidigare.
 
Planeringsdagen började med frukost, och trots att jag ätit frukost hemma och kände mig tämligen mätt, fick jag ändå i mig en del, och jag passade också på att fota lite. SJP är ett fint och trivsamt ställe i trevlig miljö, och jag skulle inte ha något emot att ta en spa-dag där!
Efter frukosten följde föreläsningar och ett pausgympa-pass fram till lunch. Vi hade också ett quiz, men det gick väl inte så jättebra för min del -men kul ändå!
 
Sankt Jörgen Park strax utanför Tuve
 
 
Inomhus
 
 
 
Frukost och ett jättegott lakrits-the
 
 
 
WC-besök
 
 
Lunchen var en fiskrätt (någon form av rygg) och riktigt god, och efter maten fortsatte det med föreläsningar fram till eftermiddagsfikat.
Efter fikat var det aktiviteter i form av tävlingar. Alla vi som var på plats delades in i fyra grupper och tävlade i fyra olika grenar. Först ut var ett pussel med fyra bitar där vi skulle bygga ihop bokstaven "T". Jag har ju gjort en sådan uppgift vid något tidigare tillfälle -troligtvis i någon tidning eller så- men trots det var det jättesvårt att lista ut hur man skulle göra! Mitt lag blev i alla fall trea i den delen av tävlingen!
 
Andra tävlingen var att rocka rockring; lekledarna tog tid på var och en när vi började rocka och slutade när vi slutade rocka, och medan vi rockade tittade alla de andra på. När alla rockat i laget räknades tiderna ihop.
Jag har väl inte rockat rockring sedan jag var barn, och det gällde nog för flertalet av mina kollegor. Majoriteten -inklusive jag själv- lyckades bara rocka en liten stund, men fyra av mina kollegor var asgrymma på att rocka; de hade nog kunnat stå där hur länge som helst. Helt otroligt!
 
Tävling tre gick ut på att lekledaren ställde en ja-och-nej-fråga till var och en i varje lag, men kruxet var att man skulle svara tvärtom. Det vill säga att när det rätta svaret egentligen skulle vara ja så skulle man svara nej och tvärtom -och det är faktiskt mycket svårare än det låter! När en i laget gav fel svar fick inte laget tävla mer, och turen gick istället över till nästa lag. Jag kan väl erkänna att det var jag som svarade fel på frågan när det var mitt lags tur, å andra sidan hann vi komma ganska långt innan dess!
 
Sista tävlingen var en fågesport där lekledaren ställde åtta frågor som vi skulle svara på, och när alla tävlingar var över och poängen räknades ihop visade det sig att laget jag var med i vann! Inte illa!
Efter tävlingarna var det valfritt om man ville stanna kvar och äta middag, men jag valde att åka hem istället eftersom jag skulle jobba tidigt dagen efter.
 
Paus
 
 
 
Lite mer av interiören
 
 
 
Lunchdags
 
 
Sallad och någon fiskrygg till lunch -jättegott!
 
 
 
Eftermiddagsfika innan tävling
 
 
 
Rockring var ett av tävlingsmomenten
 
 
Utomhus
 
 
 
På det hela taget var det en både intressant och rolig planeringsdag, men lite synd att övernattning och spa inte ingick i paketet. Men kanske bokar jag in mig på Sankt Jörgens Park själv någon gång i framtiden -vem vet?
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0