Dalarna, dag 4

Denna dag träffade jag och J vår FB-kompis K som vi lärde känna på en kryssning för flera år sedan. Vi har hållit kontakt sedan dess och eftersom hon bor i Falun ville vi gärna träffa henne! 😃 Vi besökte "Carl Larsson-gården" där vi gick en guidad tur och det var väldigt intressant! Allt i huset är som det var på Carl Larssons tid, dessvärre fick man inte ta några foton... Så det fick bli bilder från omgivningarna istället...
 
J, jag och vår kompis K besökte Carl Larsson-gården 
 
 
 
Man fick inte fota inomhus så det fick bli bilder på omgivningen istället
 
 
 
Fin omgivning
 
 
Efter gårdstitten besökte vi ett museum som huvudsakligen var tillägnat Carl Larssons fru Karin
 
 
 
Museet
 
 
 
Museet
 
 
 
Museet
 
 
 
Karin Larsson var också konstnär men lade målandet på hyllan för att sköta hushållet
 
 
Omgivningen
 
 
Efter besöket sa vi hejdå till K och åt lunch, resten av dagen tog vi det lugnt. Det blev en promenad innan vi chillade på rummet.
 
 
Smarrig lunch och efterrätt
 
 
 
Promenad
 
 
 
Promenad
 
 
 
Promenad
 
 
 
Promenad
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0