Helger med lilla S

När jag och F separerade kom vi överens om att lilla S skulle vara hos F måndag-fredag för att kunna gå kvar i sin skola, och så skulle han vara hos mig fredag-måndag. Än så länge har lilla S "bara" varit hos mig fredag-söndag, för han behövde lite tid på sig att känna sig bekväm med att cykla hemifrån och till Rävlanda station, vilket tar ca 15-20 minuter om man är en van cyklare. Lilla S kan cykla men cyklade inte så mycket medan vi bodde i Frölunda eftersom han just inte behövde det -men när man bor på landet utan bil behöver man det! Han klarar i alla fall att cykla hela vägen till Rävlanda centrum nu -och tycker tillochmed att det är kul att cykla- så planen är att han ska vara hos mig till måndag den kommande helgen. Stora S har lovat att följa honom till skolan till att börja med, för det är trots allt ganska lång väg att ta sig. Först får han cykla till Rävlanda station, därifrån buss eller tåg in till centrala Göteborg och ytterligare därifrån buss till Frölunda. För att vara i skolan i tid -det vill säga kl.8- måste han och hans syster stiga upp kl.5 på morgonen, så det blir tidigt upp och långa dagar för honom på måndagarna framöver, men så snart han känner sig trygg med resandet kan han själv ta bussen till Frölunda från centrala Göteborg. Han är en lite ängslig kille men har verkligen blivit tuffare sedan jag och F separerade, så jag tror att det räcker med två måndagar innan han känner sig redo att ta bussen till Frölunda själv från Göteborg. Jag hoppas verkligen att det går så bra som jag tänkt mig, för det är alldeles för kort tid att ha lilla S hos mig i knappt två dygn varje vecka -särskilt som jag inte kan räkna med att få semester under veckorna när han har skollov och då jag vill ha honom hos mig samtliga dagar! Det är väl enda nackdelen med att ha separerat och bo ganska långt ifrån varandra; jag får alldeles för lite tid med lilla S...
 
Hursomhelst; när lilla S är hos mig försöker jag ägna så mycket tid åt honom som möjligt. Jag sitter inte framför datorn om det inte är absolut nödvändigt och han får bestämma väldigt mycket vad han vill göra. Är vädret bra (vilket det har varit varje helg hittills, peppar-peppar) vill han gärna cykla, men annars spela schack eller se på film. Och det verkar ändå som att lilla S känner sig trygg på det viset att hans sömnproblem har försvunnit. Han har inga som helst problem med att somna vare sig hos F eller hos mig, och det beror säkerligen på att han har kommit in i den nya rutinen och vet vad som gäller. För lilla S är det viktigt med rutiner, annars blir han orolig, och det var ganska jobbigt innan lägenheten blev såld, för då var han väldigt orolig och hade jättesvårt att somna pga snurrande tankar. Vilket väl egentligen inte är så konstigt, men ändå skönt att det har lugnat sig! :)
 
Jag avslutar med lite bilder från mina lilla S-helger sedan flytten...
 
 
Lilla S
 
 
 
Lilla S
 
 
 
Helgerna är alldeles för korta
 
 
 
Helger med lilla S
 
 
 
Helg
 
 
 
Lilla S
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0