Trailvarvet Walk

Den 15 maj -en vecka innan det stora Göteborgsvarvet- var det dags för Trailvarvet och Trailvarvet Walk. Trailvarvet är en 11 km lång löparbana på terräng och det hade stora S anmält sig till medan jag och J var anmälda till Trailvarvet Walk. TW går på samma bana som Trailvarvet, men då promenerar man istället och lite kortare; 8 km. 
 
Vädret var perfekt denna dag, soligt och lagom varmt och stora S startade tio minuter innan jag och J. Hennes mål var att ta sig runt utan att ta ut sig, varva springa med gå, men naturligtvis fick hon vinnarskalle så fort hon startat och sprang hela sträckan så fort hon kunde. Hon sprang på strax över en timma och kom på 32:a plats, men hennes astma gillade det inte och hon fick lite medicinsk tillsyn efteråt. Hopplös!
 
Jag och J tog det lugnt. Vi hade räknat med två timmar för att ta oss runt, men det tog nästan 2,5 eftersom vi stannade för att fotografera den fantastiska miljön vi befann oss i. Det är ingen tidräkning på TW, men vi kom i mål näst sist. Vilket naturligtvis inte bekymrade oss det minsta då det var upplevelsen vi var ute efter. Och den var otrolig - vi lär nog gå TW nästa år också! 😃 
 
Det var inte lätt att välja ut vilka bilder jag skulle publicera här i bloggen -jag tog nästan 100 stycken- men till slut var det färdigt, så mycket nöje!
 
Tre laddade tjejer innan start
 
 
Uppvärmning för alla som ville - som stora S
 
 
Snart dags för min och J:s start
 
 
På väg
 
 
 
Trailvarvet Walk
 
 
 
Vackert
 
 
 
Trailvarvet Walk
 
 
 
Fantastisk natur
 
 
 
Första gången jag någonsin har gått här, trots att jag bott i Göteborg sedan 2006
 
 
 
Trailvarvet Walk
 
 
 
Underbart väder
 
 
 
Fatta att jag har missat detta under alla år!
 
 
 
Trailvarvet Walk
 
 
 
Så vackert!
 
 
 
Varierande natur
 
 
 
Trailvarvet Walk
 
 
 
Snart är vi i mål
 
 
 
Sluttampen
 
 
Alla som deltog fick medalj
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0