Bloggåret 2009

Det är visserligen två dagar kvar av detta år, men jag tror inte att himla mycket hinner hända på de två dagarna att jag måste vänta med att summera mitt bloggår, so here we go!

I januari skrev jag 18 blogginlägg, och den roligaste händelsen denna månad var trettondagsfesten med F:s släkt på självaste trettondagsafton. Det är en tradition i F:s släkt att alla "unga" i släkten ordnar en minnesvärd fest för de "gamla" och i år var första gången som jag och S var med. Det var verkligen en jätterolig fest med god mat och dryck, hög stämning och underhållning. Jag ser redan fram emot festen nästa år!

Trettondagsfest

I februari skrev jag 20 blogginlägg och det härligaste minnet den månaden var min "vårpromenad" i Balltorp, Mölndal där jag och S bodde då. Det var ju givetvis inte vår, men vädret var underbart soligt och jag tog med mig kameran och tog en ordentlig promenad i det vackra vädret. En riktigt härlig dag!

Bild från Balltorp

I mars skrev jag 20 blogginlägg och den underbaraste saken som hände då var att jag och F skrev kontraktet på vår nya lägenhet! Det kändes som om vi hade letat lägenhet i evigheter (men det hade vi förstås inte) och när vi äntligen fick en var det som en dröm som gick i uppfyllelse. Speciellt med tanke på att det var en jättefräsch 4:a i just det bostadsområde där vi ville bo -och att vi fick den 100.000 kronor billigare än utgångspriset.

Nya lägenheten

I april skrev jag 20 blogginlägg och då var givetvis den största händelsen att min systerdotter kom till världen på självaste långfredagen! Jag hade nästan gett upp hoppet om att någonsin få bli moster när min syster meddelade mig att hon var gravid sommaren 2008, och sedan kom då lilla M under påskhelgen som en påskpresent. Jag, F och S fick träffa henne på BB redan dagen efter att hon hade fötts.

Min systerdotter

I maj skrev jag 20 blogginlägg och då är det härligaste minnet från vår premiärtur med båten, som vi tyvärr inte har kvar längre. Första båtturen för säsongen är verkligen något speciellt; då känner man att sommaren har kommit! Det är bara att hoppas att vi kommer att kunna köpa oss en ny båt framöver...

Bild från premiärturen

I juni blev det skralt med blogginläggen -jag fick bara ihop nio stycken totalt! Det berodde givetvis på att vi då flyttade in i vår nya lägenhet och att det tog evigheter innan vi fick vårt bredband inkopplat, men också på att vi hade en hel del att stå i och att min sommarsemester började då. Så jag kompenserar det med två fina minnen istället; givetvis att jag och F flyttade in i vår nya lägenhet och äntligen blev sambo, men också min vän A:s inflyttningsfest, som faktiskt var en av de roligaste fester jag varit på under hela 2009! Nu har A flyttat igen, men på nya stället har det inte varit någon inflyttningsfest än.

Köket i nya lägenheten


A:s inflyttningsfest

I juli bättrade jag på mig lite och skrev 15 blogginlägg och från juli är besöket i den fina hamnstaden "Fjällbacka" något som jag inte kommer att glömma i första taget -särskilt inte den vackra "Kungsklyftan" i staden! Fjällbacka är känt från Camilla Läckbergs deckare, vilka också har filmatiserats.

"Kungsklyftan" i Fjällbacka

I augusti skrev jag 20 blogginlägg, och det roligaste som hände då var min och F:s inflyttningsfest som blev en lyckad historia. Släkt och vänner var inbjudna och vi åt god mat, drack gott, umgicks och hade trevligt -och jag och F fick lite presenter. Alla gäster var nöjda med festen och vi roade oss till sent på natten.

Festmingel

I september skrev jag 19 blogginlägg och det mest omvälvande från den månaden var att vi som var fast anställda på "Resursenheten" i Mölndal skulle bli uppsagda/omplacerade för att kommunen skulle spara pengar. Vilken oro innan man fick veta om man hörde till dem som skulle bli omplacerade eller inte! Men som tur var räckte mina tre år i kommunen för omplacering, så jag slapp bli arbetslös...

Så här HADE det kunnat bli

I oktober skrev jag 20 blogginlägg, och det var denna månad som jag och F (mest F) byggde upp den saknade väggen mellan vardagsrummet och det tredje sovrummet i vår lägenhet -ett projekt som faktiskt gick ganska snabbt och med ett lyckat resultat!

Före...


...och efter

I november skrev jag 20 blogginlägg och det var då vi köpte vår nya, fina bil -en Peugeot 307 sportmodell! Eller ny och ny...det är en 05:a, dock i mycket gott skick så att den nästan ser ny ut. Det är en liten bil som känns stor eftersom det är så bra utrymme i den (bagaget är en dröm!) och den drar lite bensin trots tvålitersmotor, och motorn går väldigt tyst och fint. Den är jätteskön att sitta i också -ett riktigt kap! Läs mer om bilen här och här.

Nya bilen

Så har vi kommit till december, och denna månad kommer att vara den med mest blogginlägg detta år. Detta inlägg blir nummer 21!
Det underbaraste minnet från december är "Jul på Liseberg" som är en fantastisk upplevelse på många sätt -inte minst alla de vackra ljusen i nöjesparken! I år var fjärde gången jag var där, och känslan är fortfarande nästan lika underbar som första gången jag besökte nöjesparken under jultemat 2006.

Jul på Liseberg

Det var en liten summering av mitt bloggår 2009. Väl mött till ett nytt bloggår 2010!
Marie Carpe Diem
2009-12-31 @ 09:05:25
URL: http://carpediemmie.blogspot.com

Hej cybervännen. Vilken fin summering du gjort. Kul att läsa. Vill önska dig och de dina ett gott slut på 2009 och ett fint 2010. Kram från huvudstaden.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0