Pappers-Sverige

Idag fick vi äntligen skrivet kontraktet på min och F:s nya lägenhet! Men det var minsann inte bara ett papper vi skulle skriva på, utan ett helt häfte plus diverse lösblad...och häftet var i fyra upplagor, som alla skulle skrivas på av oss fyra; mig, F, säljaren och mäklaren. Dessutom skulle alla paragrafer gås igenom muntligt, så sammanlagt tog det 45 minuter att skriva på kontraktet! Men nu är det gjort i alla fall, och dessutom betalade vi handpenningen idag, så det känns väldigt skönt!

Papper, papper...

Restrerande pengar ska betalas först på tillträdelsedagen som är bestämd till 1 juni, så vi har lite drygt två månader på oss att få F:s lägenhet såld.
Fotograferingen igår hade gått bra enligt F, och det visade sig att lägenheten kom ut på annons redan idag och att det kommer att vara en öppen visning på tisdag nästa vecka. Det är sannerligen en effektiv mäklare vi har fått tag i, och dessutom har han hela tiden varit otroligt hjälpsam både mot mig och F och mot säljaren av den nya lägenheten, så när allt detta är över förtjänar han definitivt någon form av uppskattning!

Men det är en del bitar kvar innan allt är klart, som till exempel att F måste få ett nytt lånelöfte från sin bank för att få ta med sig lånet han har på tvåan till fyran. Av någon anledning så går det inte bara att ta med sig lånet hursomhelst; han måste alltså lösa det gamla lånet med ett nytt lånelöfte från banken för den nya lägenheten, trots att det handlar om precis samma pengar -han ska ju inte ta något nytt lån. Ja, det verkade himla rörigt när han förklarade det för mig... Pappers-Sverige!
Men, men, det är bara att ta en sak i taget...

Informationen om vår nya lägenhet
Jessica
2009-03-25 @ 06:09:53
URL: http://mammanj.blogspot.com

Förstår att det känns tråkigt med alla papper..



Men häääärligt att ni fått skriva papper äntligen! Nu är ni på VÄG! På riktigt!!!

Åsa
2009-03-25 @ 23:23:12
URL: http://hemmalycka.blogspot.com

En bit på väg alltså, härligt!

Kram Åsa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0