Vandrande pinne och bilder på nya bilen

S tjatar regelbundet om att hon vill ha ett eget husdjur. Vi har ju både hund och katt här hemma, vilket jag egentligen tycker är alldeles tillräckligt, men S vill ha ett djur som bara är hennes, som hon inte delar med oss andra.
Hon har önskat sig kanin, marsvin, hamster, dansmus och det ena med det andra, men vi har hela tiden sagt nej. Djur av detta slag skulle troligtvis inte överleva mer än några veckor hemma hos oss eftersom Zorro och Celine förmodligen skulle skrämma livet ur dem. Men så har F lagt fram förslaget om en vandrande pinne som eget djur åt S.

Vandrande pinnar var väldigt populära när jag var barn i ungefär S ålder, var och varannan i min klass hade väl en sådan och de tog t.o.m med dem till skolan för att visa dem. Själv hade jag aldrig någon, för jag har alltid föredragit djur som man kan kela med, leka med och mysa med, sådana som det är lite liv i. En vandrande pinne står ju i princip bara stilla på ett och samma ställe och är absolut inget djur man kan kela och leka med -de är helt enkelt urtråkiga. Detta har jag också förklarat för S, men hon säger att det inte gör någonting och är nu helt inställd på att hon vill ha en vandrande pinne. Hon har redan gett den ett namn och ritat en bild av den, fast jag inte ens har sagt ja än. F har ju sagt ja eftersom det var hans förslag, men jag vet inte... Men kanske låter jag mina egna åsikter om vandrande pinnar stå i vägen? Jag kanske bara tror att S skulle tycka att en vandrande pinne vore ett urtråkigt husdjur att ha i längden? Vad tycker ni som läser min blogg? Kan en vandrande pinne vara ett lämpligt eget djur för S? Har ni kanske egna erfarenheter av vandrande pinnar? Dela gärna med er i så fall!

Vandrande pinne

För att övergå till någonting helt annat så har jag nu tagit bilder av vår nya bil, så nu ska ni äntligen få se hur den ser ut! Vi är synnerligen nöjda med denna bil alla tre; den har snygg färg, fin design med lite fräcka detaljer, den är bensinsnål, den känns stor för att vara en ganska liten bil och motorljudet är så tyst att F -när han startade bilen igår- inte trodde att den hade startat och därför stängde av den igen för att starta den på nytt. ;) Förutom det så är bagageutrymmet en dröm i jämförelse med vår gamla bil och sätena är jättesköna att sitta i. Ett fynd, helt klart!

Vår fina bil
Susanne
2009-11-24 @ 23:31:44
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

En vandrande pinne låter riktigt tråkigt. Men jag är som du. Jag vill kunna kela och gosa med mina husdjur. Undrar om S skulle orka med en stillasittande sak i längden?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0