Jul på Liseberg 2009

Igår var jag ledig från jobbet och vädret var rätt så behagligt, så då åkte jag, F och S för att besöka "Jul på Liseberg". Jul på Liseberg firar 10-årsjubileum i år och för min och S del var det vårt fjärde besök där -vi har besökt JPL varje år sedan vi flyttade till Göteborg. :)
Liseberg öppnade klockan 15, men om alla ljusen ska komma till sin rätt så bör man vara där när det börjar mörkna, så vi var där ungefär vid 16-tiden. Det var ingen kö alls och gott om parkeringsplatser -väldigt skönt att slippa leta p-plats och trängas bland en massa folk! Det har helt klart sina fördelar att vara ledig mitt i veckan när andra jobbar... ;)

Det är en underbar upplevelse att besöka JPL; alla ljusen, de många bodarna där man kan köpa allt mellan himmel och jord, julmusiken som spelas överallt, doften av glögg, munkar, choklad, våfflor...granarna med sin låtsassnö, renarna, Tomtefar och naturligtvis "Tomtarnas Värld" som man bara inte får missa när man besöker JPL! I love it! Jag kommer att fortsätta besöka JPL varje år så länge det finns kvar. Och för er som läser min blogg och inte bor i Göteborg; försök att planera in ett besök på JPL vid något tillfälle -det är verkligen värt ett besök!
Lite bilder;

Lilla entrén


"Sagoslottet"


Fina hantverk



De vackra ljusen



Mer av de vackra ljusen



Mer vackert



S åker skidor


S åker rensläde


S träffar Tomtefar


"Tomtarnas värld"



"Tomtarnas värld"



"Tomtarnas värld"



Julkrubban

Vill ni läsa om vårt besök på "Jul på Liseberg" förra året, kan ni göra det här.
carina/sinneskatten
2009-12-10 @ 16:37:02
URL: http://sinneskatten.blogspot.com/

Jag har tänk i flera år besöka det men att trängas med alla på helgen verkar inget som passar mig.

Det måste vara ett eldorado för barn att få komma dit.

cat
2009-12-10 @ 16:59:19
URL: http://1bildibland.blogspot.com

Många härliga bilder:)

aja
2009-12-11 @ 12:02:07
URL: http://gumzan.bloggagratis.se

Det ser så himla mysit ut :-) får se till att komma ner till nästa jul och kolla på de.. ¨

kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0