Flytten -dag två

Igår var det flyttdag nummer två -som också var den mest omfattande av de tre dagar det rör sig om; då skulle nämligen alla möbler och de flesta kartonger upp i lägenheten från källaren. Sammanlagt innebar det tre ganska långa och svängda trappor, så det var verkligen tungt och svettigt.
Men innan själva flyttandet så träffades jag, F, min bankkontakt, säljaren och mäklaren på min bank för att skriva under de sista papprena, betala det sista på lägenheten (1.305.000) och få nycklarna till den. Det gick ganska fort och det kändes såå himla skönt att äntligen få nycklarna! Vi skulle börja bära klockan 17, men jag, F och S var där lite tidigare och då passade jag på att dokumentera lite. Så här kommer ett litet fotokollage från vår nya lägenhet;

Vår ena balkong med morgon/förmiddagssol


Vår andra balkong med eftermiddag/kvällssol


Hallen




Köket



Mitt och F:s sovrum


S rum


Vardagsrummet


Kontoret/gästrummet


Badrummet


Tvättstugan

Vi var sex stycken som hjälptes åt att bära; jag, F, C1, D, K och C2, och så R och C3 som packade upp kartonger vartefter. Flytten tog ca 2,5 timme inklusive paus för fika och mat, så vi jobbade på ganska bra. Maten hade jag och S hjälpts åt med; pastasallad med kyckling och frallor. Mycket uppskattat! Sedan var jag och F uppe till långt efter midnatt för att försöka få lite ordning och reda, men det är mycket kvar att göra ännu. Egentligen skulle jag ha velat vara ledig hela denna veckan för att komma i ordning i lägenheten, men det är bara att gilla läget. Det är en del att göra i lägenheten; vi ska måla mitt och F:s sovrum, måla S rum, måla en vägg i köket och så riva tapeten i hallen där vi också ska måla sedan, och så ska vi bygga upp väggen mellan vardagsrummet och gästrummet. Jag kommer att lägga upp bilder här på bloggen vartefter arbetet fortskrider, så håll utkik!
Och nu på lördag är det sista flyttdagen; då ska vi tömma min lägenhet. Sedan är det bara städningen där så är allt klart sedan -ska bli så skönt!
Mamma J
2009-06-03 @ 19:53:02
URL: http://mammanj.blogspot.com

Åååh, vad fint det ser ut! OK om man vill sätta lite personlig prägel - men det är ju snygga dörrar och fina golv och kök och badrum ser också jättefina ut! Det är ju sådant som annars kostar så inibombens att fixa. Vilket häääärligt bestyr ni skall ha framöver med att boa in er - och de där balkongerna, vad du kommer kunna ha en massa blommor och fint där!!!!

Trebarnsmamman
2009-06-09 @ 13:02:56
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se

Men åhhh vilken lägenhet ni fått tag på! Jättefint, och finare kommer det att bli! GRATTIS :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0