Fjällbacka

Idag åkte jag, F och S till Fjällbacka i Bohuslän. Vi har ju pratat om att vi skulle göra det nu i sommar eftersom vi inte hann med det förra sommaren, och trots att vädret var utlovat att vara dåligt så åkte vi i alla fall iväg -men det visade sig att vädret var riktigt fint!
Det är ganska långt till Fjällbacka från Göteborg (11-12 mil), så det tog ju sin lilla tid att åka. S gnällde en del, men på det hela taget gick resan bra. På vägen stannade vi till i Kungälv för att handla billigt från "Göteborgs-kex", så det blev lite olika kex och kakor för en billig slant.

Här handlade vi


Det fanns mycket att välja på

Fjällbacka sedan visade sig vara en riktigt mysig hamnstad, så här kommer ett litet bildkollage från dagens tripp;








I Fjällbacka finns det ett högt berg som heter "Vättneberget" och där knatade vi upp genom en del av berget som kallas "Kungsklyftan". Kungsklyftan var väldigt vacker -S tyckte att det kändes som att gå i en regnskog. =) När vi sedan kom upp till toppen så var utsikten fantastisk, så här kommer ett bildkollage om det också;










På hemvägen stannade vi till vid en restaurang längsmed vägen och åt ett gott mål mat och sedan var det raka spåret hem till Göteborg igen. Alla var mycket nöjda med dagen, så vi får se vad vi hittar på imorgon.
För övrigt så återvänder vi till Sörmland nu på lördag för att närvara vid min systerdotters dop på söndag -ser jag fram emot! Och så har jag och F bestämt dag och tid för vår inflyttningsfest; den 29 augusti klockan 17. Ser jag också fram emot!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0