Nykär!

Det här skulle jag egentligen ha skrivit igår, men det går väl lika bra nu eftersom känslan fortfarande finns kvar; känslan av att vara nykär!
Som jag berättade tidigare så hade jag ju en underbar helg med F som ledde till att vi blev tillsammans och hela måndagen gick jag omkring med ett fånigt leende i ansiktet när jag tänkte på helgen -ni som själva har upplevt känslan av att vara nykär förstår säkert vad jag pratar om...*ler* Dessutom var jag trött efter att inte ha kunnat sova natten mellan söndag och måndag, troligtvis för att jag var så upprymd. Att jag ändå klarade av att jobba igår är ju närmast ett mysterium, men det gick faktiskt bra! Hade inte så lång dag heller; slutade redan halv tre -skönt! F skickade ett gulligt sms under dagen och bara att få det gjorde att mitt fånflin blev ännu bredare. Sedan blev det lite gulliga rader på facebook på kvällen oxå; F talade om att en av hans kompisar tyckte att han var 'okontaktbar' under måndagen och dessutom tycker han det är tomt utan mig...*suckar lyckligt*

Min vän A ringde på kvällen sedan för att höra sig för om helgen och hon blev jätteglad när jag berättade att jag och F är tillsammans. Men eftersom jag då ganska nyligen hade fått ett gulligt meddelande från F på facebook så var jag lite frånvarande kan man säga... När A var nere och hälsade på förrförra helgen så bestämde vi preliminärt att hon skulle komma ner igen i maj och vi pratade om det på telefon igår. Eller jag kanske skulle säga att hon pratade om det; jag lyssnade tyvärr inte så noga, hehe... A sa att det är ESC på TV just den helgen och att vi då kunde se det och jag mumlade instämmande utan att egentligen höra vad hon sa. Så pratade vi om annat och sedan sa jag plötsligt; "Men hur blir det i maj? Kommer du ner då som vi sa?" Och A sa att det var ju precis det hon sagt; att det var ESC på TV den helgen och jag kunde ju inte annat än skratta när jag insåg att jag redan glömt det! Som tur är så har A överseende med nykära mig, men hon skojade om att hon skulle börja jobba hos mig för att jag nog inte kan hålla ordning på mig själv som nykär...*skrattar*
Det var faktiskt bra att A ringde igår för det kändes så himla tomt utan F att jag nästan kände mig deprimerad. *ler* Men när jag fick prata och skratta lite med henne så kändes det bättre igen och jag sov mycket bättre natten mellan måndag och tisdag.

Även idag har jag fått gulliga sms från F och denna natten var det han som sovit dåligt istället...det verkar som om han och jag byter av varandra i den frågan, haha! Han skulle pyssla med sin båt efter jobbet idag -jag kan knappt vänta tills jag får åka ut med den!

Annars har det åter varit (och är) en varm och solig dag här i Götet -underbart!

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0