Ännu en underbar helg...

...med min underbara pojkvän F. Egentligen skulle ju min vän A ha varit här under helgen, men hon fick avstå pga hälsoskäl. Så istället blev det en helg med F och eftersom vädret återigen blev soligt och varmt så blev det givetvis sjöboden och båten -eller båtarna, kanske man ska säga, F har ju faktiskt två... Han har inte lyckats få sålt den gamla båten än, men nästa helg ska han annonsera på nytt och med ett lägre pris, och förhoppningsvis är det någon som nappar. Det är ju lite mycket att ha två båtar som kostar pengar...

I alla fall så hämtade F upp mig och S vid halv elva-tiden igår och eftersom han redan hade tagit med sig sin hund Celine så åkte vi direkt ner till hamnen och tog ekan över till sjöboden. Som förra gången så skulle vi sova i F:s nya båt, det var ju verkligen härligt sist!
F:s föräldrar var vid sjöboden, så det var ju trevligt att träffa dem igen, och vi tillbringade dagen med att ta en promenad på ön för att kanske se fåren som har kommit dit, men vi såg inte ett enda av dem. Vi var också vid "lekparken" vid dansbanan; där finns linbana, gungor och en lekstuga. S är mest förtjust i gungan, men gillar även linbanan, fast lekstugan var för liten för henne.
F:s kusin J kom över till ön (han var ganska snygg, faktiskt...) och en stund senare kom även J:s yngsta dotter M dit, så S fick någon att leka med. Ännu lite senare kom M:s syster och några andra barn och S hade väldigt roligt med dem.

Önnered

Jag fick även träffa F:s tjejkompis K, som var väldigt trevlig. När F sa att hon skulle komma över en sväng ska jag i ärlighetens namn erkänna att jag blev lite svartsjuk (jag som inte trodde att jag var sådan) och jag funderade på hur hon såg ut och hur hon skulle vara. Varför är det så att vi kvinnor alltid ser rivaler i andra kvinnor som är kompis med ens karl? Det är ju ändå så att mannen ifråga har valt mig och inte sin tjejkompis fast han säkert haft möjligheten, men som kvinna reagerar man ändå på det sättet av någon anledning.
Men K var som sagt väldigt trevlig och det fanns inget annat än vänskapligt intresse mellan henne och F, så efter en stund slappnade jag av. Vi satt i båten och pratade; F, J, K och jag och vid något tillfälle började K prata om bröllop mellan mig och F. Hon ville gå på bröllop sa hon och menade att vi skulle boka in det om ett år! Hon sa det visserligen mestadels på skämt (tror jag i alla fall), men varken jag eller F visste riktigt vad vi skulle svara på det, så det blev att vi skämtade bort det.

Senare -när alla gäster hade åkt- kom F:s kompis R över (han är väldigt snygg, och väldigt trevlig dessutom) och det blev att jag, F och S gick bort till R:s sjöbod och blev sittande där några timmar. R bjöd på dricka och bulle (jättegod!) och S kunde leka med R:s sons saker, så hon hade inte tråkigt. Hon blev väldigt förtjust i R -och han i henne- men det gäller ju för de flesta av hankön...*ler* R fick i alla fall en kindpuss av S och det blev F lite avundsjuk på (sa han, men han skojade nog mest) eftersom S inte pussat honom någon gång. Men F fick en strax efter R, och F har fått flera pussar sedan dess, så han kan nog vara nöjd. *skrattar*
Sedan blev det i alla fall att lägga sig, men precis som sist så hade S svårt att somna fast hon var så trött. Hon håller nämligen stenkoll på F och mig så vi inte pussas eller kramas för mycket och den kvällen lade F sig dessutom i min "säng" och det reagerade ju S genast på. Hon sa flera gånger att F måste gå tillbaka till sin egen säng, för där låg ju Celine alldeles ensam... Hon är ganska svartsjuk, min dotter.
Så till sist fick ju F vackert gå och lägga sig i sin egen säng och då dröjde det inte länge innan S somnade. Och då kom F tillbaka en stund igen, men bäddarna är alldeles för smala för två, så vi kan inte sova tillsammans. Men det är ju mysigt att ligga nära en stund i alla fall...

I morse vaknade jag klockan 8 och då var S och F redan vakna sedan en tid tillbaka, men vi lämnade ändå inte båten förrän en timme senare, för det är ju gott att ligga och dra sig lite. Men då blev det i alla fall frukost ute, fast med jacka på för det blåste väldigt kallt i morse även om solen sken. Senare tog vi en promenad och ännu lite efter det så kom F:s föräldrar igen för att "fira" Mors Dag i sjöboden. Det kom även flera andra som skulle göra samma sak, så det blev fullt hus på ön.

Idag tog så F, S och jag en tur med gamla båten precis som sist, men denna gång gick vi lite längre. F visade oss både Donsö och Vrångö, men vi gick aldrig i land. Fast det ska vi göra framöver vid tillfälle; gå ut och lägga oss vid någon ö och sedan tillbringa natten där -det kan nog vara mysigt! Men idag fick vi vara nöjda med bara åkturen och det var vi också -sjölivet är verkligen underbart! Både S och jag har fastnat, så jag sa till F att nu blir han nog aldrig av med oss, vilket (enligt honom) är precis vad han har tänkt sig. *ler*
Vi var ute i säkert ett par timmar och sedan lade vi till en kortis vid Fiskebäck för att köpa pizza att äta. Vi tog med oss pizzan till sjöboden sedan och kom precis samtidigt med F:s syster med familj, som skulle "fira" Mors Dag de med -och de åt också pizza! Så vi blev en stor samling pizzaätare och det var väldigt trevligt.

F:s syster med familj stannade dock inte så länge. De åker på semester till Bulgarien på tisdag, så de hade lite att stå i, och när de hade åkt begav vi oss till lekparken igen -S gillar verkligen att vara där! Vi stannade där i trekvart, sedan ringde F:s mamma på hans mobil och sa att de skulle åka hem -och då skulle ju Celine bli ensam. Så vi återvände till sjöboden och satt sedan där och tog det lugnt tills vi själva åkte hem någon gång mellan 19 och 19.30. Precis som sist så kändes det jättetråkigt att helgen var slut (varför är helger alltid så korta?) och att det imorgon är dags för jobb och skola igen. Men vi har nästa helg att se fram emot också; då har vi bestämt att åka till Marstrand, så jag hoppas på gott väder då med. Men innan dess har vi onsdag...jag är ledig då och troligtvis kommer F över då så vi får träffas lite då med. Det är alltid så tråkigt att säga "hejdå" till honom; min underbara pojkvän...  



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0