Halloween och höstlov

Det är Halloween till helgen, något som jag i vanliga fall aldrig brukar fira, och detsamma gäller för F. Men eftersom jag och S ska vara hos F i helgen, och S ska vara med B och hans kompisar och gå runt utklädda och roa sig med 'bus eller godis', så tyckte jag att vi i alla fall kunde ha det lite Halloweenaktigt med lite pumpaljus och så. F gick med på det och idag tog jag mig så en titt i affärerna för att se om jag kunde hitta lite pumpaljus, häxor och annat för tilldragelsen. Jag tittade runt i flera affärer men hittade ingenting som har med Halloween att göra! Däremot var ungefär halva affärerna fyllda med julsaker från golv till tak och det får mig att undra vad som har hänt med Halloween? Har folk glömt bort att det faktiskt kommer före julen eller är det så att intresset för Halloween har minskat efter att -enligt mig- ha verkat öka från år till år? Förra året kunde man väl hitta hur många Halloween-prylar som helst?? F skulle i alla fall köpa hem lite godis till helgen eftersom det tydligen brukar vara en hel del barn som kommer och ringer på hos honom, så kanske lyckas han hitta några Halloween-saker också... För S blir det premiär att vara utklädd och gå runt och ringa på hos folk, för inte ett enda år varken när jag har bott här eller i Nyköping så har några utklädda barn kommit till oss, så S har aldrig kommit in i det. Men nu ser hon fram emot att göra det i helgen, så vi får väl se hur mycket gottis hon lyckas skrapa ihop...

Vad har annars hänt sedan sist? Jag jobbade ju hela den gångna helgen -var på samma ställe fredag-söndag- och det gick bra, och på söndagen åkte S och jag hem till F när S hade kommit hem från höstfesten hon var på med C. Det blev ganska sent, så vi gjorde inte så mycket den kvällen, men på måndagen (som för övrigt var en fin och solig dag) så flyttade vi några gipsskivor från det ena av F:s hobbyrum till det andra. Man kan låna en kärra på området, så det gjorde vi, och sedan blev det ett släp. Men det var bara en av skivorna som var riktigt tung och som vi fick hjälpas åt med, de andra kunde man ta ensam, och när vi var klara var våra jackor helt vita av gipset! Som tur var så gick det bort med vatten, men vad som inte var tur var att F fick ont i ryggen. Det är inte bra för honom att lyfta tungt, men vad ska man göra? Man kan ju inte be om hjälp av någon annan jämt och samt.
Vi fick vi också satt upp lappar i samtliga trappuppgångar i F:s bostadsområde där vi talar om att vi söker en större lägenhet. Man tycker ju att någon borde höra av sig! F har hört att ett äldre par med en 5:a i etage funderar på att sälja, så han ska väl se om han kan få pratat med dem om vad de i så fall har tänkt sig för pris på den och om de är intresserade av att bo i F:s tvåa istället. En femma i etage är ju väldigt stort -större än vad F och jag behöver egentligen- men å andra sidan; om de vill ha samma pris för femman som vi skulle ha fått betala för en fyra så säger man ju inte nej. Och ett extra rum har man väl alltid användning av! Så vi får väl se om det blir någon lägenhet för oss -jag försöker att inte hoppas för mycket.
På måndagkvällen ringde det på F:s dörr och då var det dottern till en av F:s systers kompisar som kom över med en hel papperskasse full med kläder som hon inte kunde ha längre och tänkte att S kanske ville ha dem. S blev ju som alltid överlycklig och kläderna var i bra skick, så naturligtvis tog vi emot dem. Man får passa på att ta tillfällena i akt så länge S tycker att det är OK med begagnade kläder, för det kan ju komma en dag när det bara är nytt som gäller för hennes del, man vet ju aldrig.
Vi såg också på film på kvällen; "the Dark Crystal" som jag köpte för några dagar sedan. Den var bra och när den var slut så blev vi kvar framför TV:n och slötittade på några olika program tills det var läggdags -en riktig slapparkväll med andra ord. Jag och F pussades en hel del, delvis för att reta S som alltid vill tränga sig emellan. Hon blir av någon underlig anledning alltid svartsjuk och säger att jag är hennes mamma och F brukar kontra med att jag är hans flickvän eller fästmö och att han får pussa på mig så mycket han vill, men nu sa han plötsligt att jag var hans fru! Så insåg han vad han sagt och tillade något i stil med 'snart', så rätt som det är kanske han friar -vem vet? *ler*

Idag lämnade jag så F och S för sig själva; F ska ju se efter S hela veckan nu när det är höstlov från skolan, men jag ska jobba, så jag var tvungen att åka hem. Jag skulle ha jobbat ikväll, men blev ledig, så det var ju lite synd att jag inte visste det innan jag blev hemskjutsad, för då hade vi kunnat få några timmar till tillsammans idag. Men jag måste vänta på besked mellan 13 och 14 och F och S skulle på bio med C och B, så de lämnade mig hemma innan de åkte till bion som började 12.15. Annars i veckan har de pratat om att eventuellt bowla och så ska F och S pyssla nere i hobbyrummet. F håller på med att fixa till en skåpdörr därnere och S gör tydligen en robot. Dessutom skulle de ner till båten och få byggt ett regnskydd över den (S skulle få vara hantlangare), så de kommer nog att vara sysselsatta. Jag får vara solokvist till på fredag, men det ska jag väl överleva på något sätt -tiden brukar ju i allmänhet gå väldigt fort!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0