Båten

Detta inlägg är nummer 200 sedan bloggstart! :)

Idag har vädret varit underbart; soligt och varmt och en klarblå himmel, och äntligen kunde vi börja fixa lite med våran båt! Vi hade egentligen tänkt börja igår, men det var dis och dimma precis hela dagen och därmed ganska kyligt, så det blev inget med det. Men när vi vaknade i morse hade dimman gett med sig och efter frukost och hundpromenad tog vi bilen ner till båten för att börja fixa med den.

F slipar på träet


S njuter av solen

Det var slipning av båten som gällde idag, så jag och F laddade upp med sandpapper; F slipade träet och själv slipade jag kölen -S kunde bara sitta och ta det lugnt, lyckosten!
Det tog sin lilla tid att bli klar med slipandet, men det blev bra i alla fall -men fortfarande är det mycket kvar att göra innan båten är redo för sjösättning... Jag längtar!

Efter slipandet tog vi en tur till Hinsholmen för att ta en promenad i det härliga vädret -man kan ju inte kasta bort en så underbar dag som vi haft idag! Och efter middagen så tog vi en till promenad, fast då på en slinga i närheten av F:s bostadsområde -härligt!

Hinsholmen




En damm längsmed slingan

Vi hoppas på ett lika underbart väder imorgon!

Denna kvinna går i kampen mot bröstcancer. Kopiera henne gärna och skicka vidare så hon kommer fram.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0