Busschaufför=miljöbov?

"Västtrafik" är väldigt noggranna med att uppmana folk att ta bussen istället för bilen för att tänka på miljön. Man kan läsa deras uppmaningar både på bussarna och i tidningarna, men frågan är om Västtrafiks anställda verkligen lever som de lär?
Jag åker oftast buss till jobbet -det är väl om jag jobbar kväll eller helg som jag lånar F:s bil- och idag var inget undantag.

Först tar jag en buss från området där vi bor in till Frölunda torg och på torget sedan så byter jag till en annan buss som tar mig till Mölndal.
Bussen hemifrån är på torget vid 06.22 på morgonen och då står alltid min anslutningsbuss redan inne trots att den inte avgår förrän 06.34, och i morse när jag kom till torget så stod anslutningsbussen där -med motorn igång och ingen chaufför i sikte! Och sedan var bussen igång hela tiden fram tills den skulle avgå; chauffören dök upp kanske ett par-tre minuter innan vi skulle avgå. Hur mycket avgaser släppte inte den bussen ut under de tolv minuterna?? Och vem vet hur länge motorn hade stått på innan?

Jag har för mig att det finns regler som säger att motorn inte får stå på mer än några minuter och att man då ska stänga av motorn om man blir stående längre? Skärpning, Västtrafik!

Västtrafik lever inte som de lär



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0