MF-09, deltävling 4

Då är sista deltävlingen avklarad och trots att jag jobbade kväll så kunde jag faktiskt se det mesta av den -det är en stor fördel med att vara på ett äldreboende! =) Men jag sätter inte låtarna i någon topplisteordning utan gör som jag brukar när jag inte har sett hela deltävlingen...

Jag gillar: "Love love love" med Agnes. En duktig sångerska.
                   "Higher" med Star Pilots. Ojoj, vilken 80-talskänsla! Jag blev lyrisk!
                   "Du är älskad där du går" med Susanne Alfvengren. En väldigt vacker ballad!
                   "Moving on" med Sarah Dawn Finer. Kan någon sjunga ballader bättre än Sarah??

Jag ogillar: "Killing me tenderly" med Anna Sahlene&Maria Haukklas Storeng. Ingen bra låt, helt enkelt, även om tjejerna sjöng bra.
                     "Sweet kissin'  in the moonlight" med Thorleifs. Dansband hör inte hemma i Melodifestivalen!
                     "Esta Noche" med Next 3. Måste de alltid ha med förortsrap??
                     "La Voix" med Malena Ernman. Opera -behöver man säga mer?

Förvånansvärt nog så gick operan direkt till final -helt otroligt! Det hade jag aldrig väntat mig! Men övriga låtar som gick till final och till Andra Chansen är jag nöjd med. Så nu är det bara att ladda för Globen-finalen -blir det riktigt intressant!

Star pilots (bilden lånad från nätet)
         
Jessica
2009-03-01 @ 19:49:47
URL: http://mammanj.blogspot.com

Jag håller med dig - nästan - i allt. Sarah Dawn Finer har verkligen en pipa utöver det vanliga, men däremot så tyckte jag att låten var lite trist... Plus att jag har lite lite svårt för hennes eviga sch-ljud överallt. Hon liksom halvsväljer en massa ljud som blir sch bara för det. Och så tycker jag att Sahlene och Haukaas Storengs låt var lite skönt gung i. Jag kommer att älska att köra bil till den och gala allt vad jag orkar :).



Susanne Alfvengrens låt tror jag vi kommer att få höra många många gånger, men i den här konkurrensen blev hon för stillsam - eller hur man skall säga. Den var vacker, men lite för "tam" när alla andra tog i för kung och fosterland :).



Men, annars så tycker jag som du. Helt chockad över att operan gick direkt till Globen! Jag har funderat på det där - vad händer om Petra Mede tar en rövare och säger ett annat namn/annan låt än den som de ropar ut i hennes öron-snäcka? Springer en studioman in och stoppar jublandet på den som blivit utropad som vinnare och öppet visar att den som de valt till programledare var helt olämplig. Eller håller de god min i elakt spel och om hon gör så, så läxar de upp henne rejält i kulisserna sedan - men utåt, så får det vara som hon SA??




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0