Bokmärken del 2

Idag gjorde jag det; jag gick till bokhandeln efter jobbet och köpte ett bokmärkesalbum till S. Det fanns bara ett att välja på, med ett tryck av "Disney Fairies" på framsidan. Hade helst sett att det fanns fler att välja mellan och ett tag övervägde jag att vänta med att köpa något tills jag befinner mig inne i Göteborg där det (förmodligen) finns en uppsjö av olika bokmärkesalbum att välja mellan. Men sedan köpte jag det i alla fall med tanke på att S kanske skulle komma med en ny klagan när jag hämtade henne om att hon aldrig får något album... Så jag köpte albumet och tittade även igenom bokmärkesarken man kunde välja mellan (det fanns det betydligt fler av!) för att köpa några så S i alla fall har några att starta med i väntan på att (förhoppningsvis) få fler bokmärken via mina kontakter framöver. Jag hittade hundar och katter med glitter som jag tyckte skulle passa till min djurälskande dotter och tänkte att det skulle bli en glad överraskning för S när jag hämtade henne från fritids sedan.

S nya bokmärkesalbum


Några bokmärken att starta med

Det första S sa när jag hämtade henne var dock "jag har fått ett bokmärkesalbum!" Det visade sig att några av hennes kompisar i skolan hade gjort ett album åt henne med papper, snören och tejp och att de dessutom hade delat med sig av sina bokmärken och satt in i albumet så att hon skulle ha några att börja med. Det är väl lustigt att det kunde bli så??
Så det jag hade tänkt som en överraskning blev ju lite snopet, men visst har väl S snälla kompisar? Hon blev i alla fall jätteglad för albumet och bokmärkena jag köpt ändå och sedan hon fick det i sina händer efter fritids så har hon i stort sett inte släppt det -det var inte långt ifrån att hon skulle haft med sig albumet i sängen över natten! *skrattar* Bokmärkena hon fick av kompisarna satte hon också in i albumet jag köpt och hon har förklarat för mig att hon ska använda kompisarnas egengjorda album när det köpta är fullt. Vilket det nog blir rätt snart; det är ju inte mer än tjugo sidor och det ryms bara 5-6 bokmärken på varje sida. S och hennes kompis Z lekte hela eftermiddagen/kvällen idag och då målade de det handgjorda albumet riktigt fint. Och det köpta albumet lär garanterat få följa med till fritids imorgon!
Jessica
2009-02-01 @ 21:34:55
URL: http://mammanj.blogspot.com

Åh, vilka gulliga kompisar!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0