Nyköping

Idag var jag och S i Nyköping och träffade några kompisar som planerat. Det var M med dotter T, A med sin kompis H och en liten stund träffade jag även min "Facebook"-kompis R.
Vi började med att ta en fika nere i hamnen -det är ett måste när man besöker Nyköping! Det blev en smaskig glass för

En glass i hamnen i Nyköping

oss allihopa och sedan tjatade S och T om att de ville gå till lekparken i hamnen, så vi gick dit sedan. Där har de en rolig gunga (rolig för barn alltså=läskig för mig) och H blev den utvalda "lektanten" som fick ge tjejerna fart trots att de mycket väl kan klara det själva. Men det är klart att det alltid är roligare att slippa göra fart själv. *ler*

Efter att ha varit i lekparken en bra stund promenerade vi i sakta mak upp mot centrum, förbi det välkända "Nyköpingshus" och sedan blev det ett mål mat på "mcDonalds" eftersom jag hade lovat S att vi skulle äta där. Så gick vi runt i några affärer och pratade innan hemfärden. Jag passade på att slinka in på "Systembolaget" för att inhandla drickbart till A:s inflyttningsfest imorgon som jag ska vara med på -S får bli kvar i sin mormors ömma vård. Det blev en flaska vitt vin och två flaskor cider -det räcker gott och väl för mig. R och H är också med på festen imorgon +att jag kommer att träffa några av A:s grannar, så det blir nog trevligt imorgon. Det är inte varje dag man är på fest, så det ska bli skoj!

Tillbaka i Flen igen så promenerade jag och S den korta biten ner till badet så att S kunde få roa sig lite -det är ju trots allt kanonväder och då är det klart att barnen vill bada. Själv väntar jag nog lite till innan jag kastar mig i spat -jag är en riktig badkruka...

En solig och trevlig dag på det hela taget! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0