Helgen

Helgen har kommit och gått, och jag har faktiskt fått lite gjort! Vi åkte ju som vanligt hem till F i fredags och den dagen gjorde vi inte så mycket annat än handlade för helgen, men igår städade vi F:s lägenhet inför visningen på tisdag och på kvällen var jag på tjejmiddag.
Det var F:s syster C som fyllde 41 igår och hade då bjudit in släkt och vänner på tjejmiddag för att fira det. Middagen började klockan 17 och det var första gången på åratal som jag var på en tjejmiddag! Vi blev ganska många tjejer och C började med att öppna presenterna.

Presenten från mig och F

Efter presentöppningen gick vi till bords och blev bjudna på en grekinspirerad paj med grönsaker och fetaost -och tzatsiki som tillbehör. Jag tycker inte om fetaost naturell, men blandat i pajen så var det helt OK, och tzatsiki är ju alltid gott när man får det.

Det dukade bordet


Maten

Det blev även fika, förstås, och jag var (som vanligt) den enda som drack té. Jag drack lite kaffe när jag var i 15-årsåldern, men tyckte aldrig om det, så jag slutade med det ganska snart och har aldrig fastnat för det i vuxen ålder heller. Kakorna till téet/kaffet var i alla fall jättegoda!

Kakorna

Efter ätandet satt vi och pratade och drack vin hela kvällen, och det var väldigt trevligt, men vi kom faktiskt ihåg att släcka ner för "Earth Hour" mellan 20.30 och 21.30 ändå!
Vid midnatt gick jag hem till F, som var helt slut efter att ha sett efter S, B och B:s kompis V hela kvällen. Tre aktiva barn och F i hans lilla tvåa är väl inte någon direkt hit -det är väl tur att det inte händer särskilt ofta! *ler*
Vi glömde dock att ställa fram klockan till sommartid innan vi gick och la oss, men å andra sidan så var det rätt skönt att få sova extra länge på söndagsmorgonen...

Idag hade vi en underbart solig dag här i Götet, och vi passade på att gå till vår blivande lägenhet och ta lite mått eftersom vi kommer att behöva köpa några garderober och ett skrivbord när vi flyttar dit -plus att jag ville se att min bäddsoffa får plats där vi tänkt att vi ska ha den. Sedan var det kul för S att få se hur lägenheten ser ut -hon var ju inte med när vi tittade på den första gången. Hon gillade lägenheten och är nöjd med att hon kommer att få det största sovrummet -och vilket barn skulle inte vara det?
Senare tjatade S till sig att hon ville åka ner till ön ("Lilla Rösö") där vi har båten liggande om somrarna eftersom vädret var så fint, så vi åkte dit -helt underbart! Nu längtar jag ännu mer efter att vi ska få båten i vattnet!

Härligt väder


F och S på stranden


Kristallklart vatten

Hemma hos F igen så blev det middag och sedan lekte S med sin kompis M fram tills det var dags för mig och S att återvända till Mölndal -men kommande helg är vi hemma hos F igen, förstås!
Kvällen här hemma tillbringade jag med att betala mina räkningar via internet för första gången, och det var minsann inte lätt! Jag hade föreställt mig att det skulle fungera på ett visst sätt, men det gjorde det inte. En timme tog det av svordomar och knappande på säkerhetsdosan innan jag insåg hur det måste gå till! Men om det har fungerat som det ska vet jag inte förrän jag har kollat mitt kontoutdrag och ser att räkningarna har dragits från kontot. Har de det så kommer betalningsmetoden att fungera mycket bättre nästa månad -men alla är vi väl barn i början när det gäller nya saker...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0