Räkningar

Då har man gjort månadens mest smärtsamma plikt; betalt alla räkningar. Idag fick jag in friska, fräscha pengar =lön på kontot och lika snabbt försvann 2/3 av den till räkningarna, så det jag har kvar nu ska räcka till mat+annat som man kan behöva fram till nästa lön om en månad. =/.

Räkningar, räkningar...

Ibland kan man verkligen fundera över varför man jobbar egentligen -man tjänar ju inte direkt på det eftersom hela lönen går åt till nödvändiga utgifter. Man kan vara glad om man kan unna sig någonting extra! Men någonting extra är väldigt sällsynt har jag upptäckt -och säkert fler med mig. Jag undrar verkligen hur folk har råd att åka på utlandssemestrar titt som tätt, köpa ny bil, shoppa loss... -för själv kan jag inte spara undan en enda krona i månaden. Visserligen har jag en ganska bra lön, men jag antar att de som åker på utlandssemestrar och köper nya bilar tjänar tre gånger så mycket som jag eller något liknande, för annars kan jag inte hitta någon förklaring?? Nej, man får nog vara glad om man går plus minus noll varje månad...

För att prata om något roligare så närmar sig flytten verkligen med stormsteg nu. I måndags var jag på banken och skrev på alla nödvändiga papper när det gäller bostadslånet och fick lagt upp en återbetalningsplan, och på lördag kommer vi att tömma F:s lägenhet på saker. På måndag ska F skriva på sina sista papper angående nya lägenheten, sedan får vi nyckeln och kan verkligen ta itu med att få ordning i det hem som ska vara mitt och F:s gemensamma under de närmsta 40 åren eller så... ;) Jag ser verkligen fram emot det!
Igår sa jag också upp S fritidsplats från sista juli. Det är två månaders uppsägningstid på fritidsplats här i kommunen och jag har anmält S till sitt nya fritids från 1 augusti. Det kändes som om det var bäst att söka plats från 1 augusti, för mitt i sommaren är nog ingen hit att byta fritids på. Det kommer att innebära att det blir lite åkande fram och tillbaka, men å andra sidan kommer jag ju att åka fram och tillbaka ändå eftersom jag har jobbet här i Mölndal men kommer att bo i Frölunda. Skönt nog så börjar ju min semester 22 juni, så egentligen blir det bara att åka fram och tillbaka till S fritids under ca 4 veckor i sommar, och det ska nog gå bra! Idag har jag 16 arbetsdagar kvar innan semestern. så nedräkningen har börjat!
Mamma J
2009-05-28 @ 10:31:36
URL: http://mammanj.blogspot.com

Åh, vad spännande med flytten!!



Har S fått gå till sin nya skola och träffa sina nya klasskamrater något nu innan? Varför jag frågar är för att jag flyttade några gånger när jag var liten och då fick jag hälsa på en dag några veckor innan bara och det var skönt! Då behövde jag inte gruva mig natten innan då jag skulle bli "lämnad ensam" på en gång. Plus att jag träffade några kompisar på en gång, som liksom "tog hand om mig" och som hade att ty mig till när jag kom in i klassrummet på riktigt för första gången.



Eller, förresten - ni har ju varit i trakterna rätt mycket - hon kanske redan känner någon hon skall gå i samma klass som?



Hursomhelst - mycket jobb med en flytt - men roligt!!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0