Halloween 2009

Vi brukar i vanliga fall inte fira "Halloween" här hemma, men i år fick vi för oss att vi skulle göra det. Vi bjöd in några kompisar och bestämde att vi skulle bjuda på "läskig" mat och dryck och ha det lite festligt, och igår var det alltså dags för festligheterna. Tyvärr blev sonen till att par av kompisarna sjuk, så vi blev en liten -men tapper- skara som firade Halloween. Det var jag, F, S, min syster J med lilla M och så S kompisar A och E. Vi var alla utklädda och det var riktigt roligt! :)

Menyn såg ut som följer; "Bloody Mary" som välkomstdrink, sedan fläskfilé med blodröd sås och äckligt gröna potatisklyftor och så döskalletårta till efterrätt. Vi drack förstås rödvin -något annat var ju inte att tänka på! ;) Men barnen fick grön dricka istället.

Bloody Mary


Maten


Döskalletårta

Vi hade en del Halloweenpynt, för ska det vara så ska det vara ordentligt, och för första gången skar vi också ut en pumpa som vi satte ett ljus i och som brann fint ute på balkongen. Men vi hade också lite spindelnät och ballonger, så det var kul. :)

Spindelnät


Ballonger


Pumpa

Själva var vi utklädda -tillochmed lilla M- och det var första gången som vi brydde oss om att göra det. Men vi tänkte att vi kunde klä ut oss lite enkelt bara för skojs skull, och resultatet blev väldigt bra! Kan nog tänka mig att klä ut mig på Halloween fler gånger.
S, A och E gick ut till sina grannar och gjorde "Bus eller godis" och under vägen mötte de även upp F:s systerson B och S kompis M2, så de kom allesammans hem till oss sedan. De hade fått ihop riktigt bra med godis, faktiskt!

A, S och E var riktiga snyggingar


Alla barnen samlade efter Bus- eller godisjakten


M, J och F


Hela gänget

Efter mat, tårta och bus gick barnen hem och vi som var kvar gjorde det som numera nästan är ett måste när vi har fest hemma hos oss; spelade ett par omgångar "Buzz junior". Jag behöver nog inte säga vem som vann... ;)
På det hela taget var det en trevlig fest, trots att vi inte var så många. All mat gick åt och alla verkade vara nöjda när de gick hem, så det känns bra! Vi får se hur nästa Halloween kommer att se ut...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0