Julgardinerna på plats

Idag var jag ledig från jobbet, men det var redan inplanerat sedan en tid tillbaka att jag och F skulle ägna denna dag åt att tvätta våra fönster och få upp julgardinerna, så vi har inte legat på latsidan, direkt.

S hade en lång dag i skolan idag, för med klassen skulle hon gå och göra simprovet, vilket innebar att alla eleverna skulle simma 25 meter bröst och 10 meter rygg. Jag kan erkänna att jag inte trodde att hon skulle klara det, för hon gick bara två terminer i simskola när hon var 5-6 år och har just inte simmat särskilt mycket sedan dess. Ryggsim har hon aldrig simmat, så jag var helt övertygad om att hon skulle bli en av de elever som inte skulle klara simprovet och därmed sättas i simskola.
Men jag hade fel! När S kom hem så hade hon visst klarat simprovet, så jag och F är just nu väldigt stolta över vår lilla tjej! :)

Efter skolan skulle fritids åka skridskor. S var egentligen ledig från fritids idag, men hon ville följa med och åka skridskor och fick därför vara på fritids i alla fall. 55 kronor fick hon med sig eftersom entrén kostar 20 och hyran för skridskor och hjälm var 35 (S har inga egna skridskor). Så inte förrän vid 16.30 idag kom S hem, men det visade sig att det inte hade gått så jättebra för henne att åka skridskor, vilket jag tyckte var lite märkligt eftersom S går på skridskoskola en gång i veckan. Men i skridskoskolan har hon skridskor med knäppning och de skridskor hon hyrde idag hade snörning, och enligt F är snörskridskor inte lika stadiga som knäppningsskridskor, och det skulle vara anledningen till att det inte gick så bra för S att åka skridskor, och kanske är det så. Själv har jag aldrig åkt annat än skridskor med snören.

Medan S var på skola och fritids hade jag och F fullt upp här hemma. Först hämtade vi upp kartongerna med julsaker från förrådet, för jag skulle plocka fram S påskalender och göra i ordning den och då var det lika bra att ta upp alltihop. Det är ju trots allt första advent nu på söndag och då ska julpyntet upp i alla fall...
När julsakerna var upphämtade gav vi oss i kast med att tvätta fönstren. Vi har ganska många fönster här i lägenheten och skulle tvätta både in- och utsidan, så vi delade upp oss. F tvättade utsidorna på fönstren och jag tog insidorna inklusive fönsterbänkarna. Det tog sin lilla tid, kan jag säga, för fönstren var grymt smutsiga, men till slut var det klart i alla fall, och då hängde vi upp julgardinerna som vi köpte från Jotex för ett tag sedan. Vi hade köpt julgardiner till alla rum, och det blev jättefint när vi hängde upp dem! Här är bildbevisen;

Köket


S rum


Vårt sovrum


Kontoret/Gästrummet


Vardagsrummet

När gardinerna var på plats åkte jag till Frölunda torg för att inhandla sakerna till S påskalender, och det tog också sin lilla tid. Det är ganska svårt att veta vad man ska hitta på att lägga i påsarna, men jag tror att S kommer att bli nöjd i alla fall. Jag ska ge mig i kast med hennes påskalender efter att jag har sett "Morden" som börjar nu. Tjingeling!
Susanne
2009-11-27 @ 17:31:54
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Va fint det blev! Hoppas S blir nöjd med sina små julkappar i kalendern




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0