Nästan två timmar...

...har vi tillbringat på "Axess-akuten" i Göteborg idag. Inte så lång tid egentligen, men för en otålig tjej som S så är två timmar ungefär att jämföra med ett helt dygn.
Anledningen till vårt akuten-besök var att S ramlade ett par gånger i skolan häromdagen, och båda gångerna så vek sig hennes handled, så hon hade ganska ont när hon kom hem. Vi satte stödbandage över natten och dagen därpå (närmare bestämt i torsdags) gick S till skolsköterskan. Skolsköterskan undersökte S handled och satte ett nytt bandage och så skickade hon med en lapp hem där det stod att hon rekommenderade att vi skulle besöka Axess-akuten om inte smärtan gick över. Smärtan gick inte över, så vid halvfyratiden i eftermiddags steg vi så in på Axess-akuten.

Axess-akuten ligger i stadsdelen "Majorna" här i Göteborg, och ingen av oss hade varit där tidigare, så det blev en ny erfarenhet. Men faktum var att den var riktigt trivsamt inredd invändigt -det kändes väldigt hemtrevligt- men tyvärr fanns det inga tidningar att läsa för S, så väntetiden kändes väldigt lång för henne.

Axess-akuten (bild från nätet)

Vi fick vänta i närmare två timmar innan S äntligen kom in och fick träffa doktorn, som kände på hennes handled och konstaterade att det var en spricka. Det blev ingen röntgen, för doktorn menade att det var onödigt att bestråla S arm när behandlingen ändå skulle bli densamma, så istället fick S gips direkt. Hon fick välja mellan blått och rött gips och eftersom S favoritfärg är röd så var inte valet särskilt svårt...
Gipset ska sitta på i två veckor, så den 6/11 ska vi på återbesök för att ta bort det. Om S fortfarande har ont så blir det röntgen enligt doktorn, men annars ska sprickan vara läkt till dess.
S är väldigt stolt över sitt bandage, men så är ju också sådana saker en stor grej för barn. ;)

S snygga gips

Annars idag så har jag varit ledig från jobbet och medan S var i skolan passade jag och F på att handla lite samt besöka en bilförsäljningsfirma eftersom vi är ute efter en begagnad bil som är större än den vi har. Eftersom man inte ska göra reklam så tänker jag inte säga vilket bilmärke vi tittade på -jag låter bilden tala för sig själv. ;)

Kanske blir vår nästa bil en sådan här (bild från nätet)

Efter att vi tittat på bilar åkte vi hem igen och där gjorde jag mig i ordning för eftermiddagens möte med min nya chef A. Det var jag och åtta till som träffade vår nya chef idag och fick lite information om vad som gäller. Jag har ju berättat i tidigare inlägg att Resursenheten där jag har arbetat sedan september -07 skulle säga upp all fast anställd personal och bara ha timvikarier kvar och vi som har jobbat längre än 2,3 år i kommunen skulle bli omplacerade. Jag och ett X antal till hamnade i samma hemtjänstgrupp och idag fick vi alltså veta vad som gäller. Vi kommer alla att börja på vår nya arbetsplats den 2/11 och hela första veckan blir det bara dagtid (och inget helgjobb) eftersom vi kommer att gå utöver då de personer som får lämna sina tjänster (de har alltså jobbat kortare tid än 2,3 år) slutar först den 16/11. Så jag har egentligen redan slutat i Resursen eftersom jag har semester hela nästa vecka. Känns lite konstigt...

En bild från området där jag kommer att börja jobba

Nästa vecka är det höstlov och då har jag -som sagt- semester. Så på måndag åker jag och S upp till Sörmland för att hälsa på släkt och vänner, vilket ska bli kul! F kan tyvärr inte följa med, men jag och S får väl överleva på något sätt ändå. ;) Jag kommer att berätta om våra dagar i Sörmland här i bloggen sedan. Hoppas ni som läser min blogg får en trevlig helg!
Susanne
2009-10-24 @ 19:08:58
URL: http://susannejhitochdit.blogg.se/

Tackar! Klänningen är köpt på Vila

malin
2009-10-25 @ 15:59:08
URL: http://mildamalin.blogg.se/

Alla mina fyra systrar har brutit handleden, jag har aldrig gjort det. Undrar om en spricka i fingret och en bruten tå uppväger det?

Tur att allt slutade bra, och att hon bara behöver gipset i två veckor!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0