Skridskoskola och förkylning

Igår började S på skridskoskola på en idrottsplats i närheten av där vi bor. Det är nämligen så att i Göteborgs kommun så erbjuder kommunen gratis aktiviteter för skolbarn efter skoltid och vi fick en lista att kryssa i för en tid sedan. S hade valt teater som förstahandsalternativ, men istället kom hon in på sitt andrahandsval -skridskoskolan.

Första gången var igår kväll klockan 18, men eftersom jag jobbade kväll så blev det F som fick ta S till skridskoskolan. Än så länge finns det ju ingen is på banan där, så barnen fick åka inlines, men så fort det blir is så kommer de att åka skridskor istället.
För S så var det första gången hon stod på ett par inlines och trots att hon fick ont i fötterna så var det tydligen en riktig hit -hon tyckte det var jättekul! F tog några bilder med sin mobilkamera;

S och några av de andra barnen på skridskoskolan


Coola S 

Själv jobbade jag i hemtjänst igår kväll, och även på dagen idag, men det har varit lite tungt bitvis pga att jag åkte på förkylning under helgen som var. I början hade jag halsont och huvudvärk, men en massa lök och vitlök jagade bort halsbacillerna, så halsontet gick över, som tur var. Huvudvärken har också nästan helt gått över, men jag hostar och näsan rinner ganska ordentligt och jag har väl gjort slut på 3 förpackningar näsdukar på två dagar. Det har gått ganska bra att jobba, men bitvis har det nästan känts som om jag haft lite feber plus att ögonen svidit, men sedan har det gått över igen. Så jag är lite i valet och kvalet om jag ska stanna hemma från jobbet imorgon eller inte...får se hur det blir!

Vill också berätta att jag och F numera har en cykel ihop! Ingen av oss har ju haft någon cykel och trots att vi har pratat om att införskaffa oss varsin så har pengarna aldrig räckt till det. Men så hittade F:s pappa en cykel som någon skulle slänga och då den var i gott skick tog han med den till oss! Efter att F fått upp cykellåset och pumpat däcken så tog han en provtur på cykeln och den fungerar bra. Så nu delar vi på den -bra med en cykel!

Annars är det ett par projekt på gång här hemma. F ska ge sig i kast med att bygga upp väggen mellan det fjärde sovrummet och vardagsrummet, så på torsdag ska vi köpa gipsskivor, reglar och betongspik. Då ska vi också till IKEA och äntligen få köpt en garderob till S, för just nu ligger hennes kläder i pappkartonger och det är ingen hit när hon ska hitta kläder att ha på sig till skola/fritids på morgonen. Återkommer om båda sakerna framöver!

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0