Valborgsmässoafton 2010

Idag är det Valborgsmässoafton, men det har inte blivit någon brasa för mig och F. Istället har vi gjort oss barnlediga hela helgen för att ha en helg på tu man hand, rå om varandra och "fira" att vi har varit ett par i två år.

Jag jobbade en dagtur idag och vid 16-tiden körde F S hem till J och R där hon ska vara i helgen. Själv var jag hemma vid 16.15, hoppade in i duschen och gjorde mig i ordning för kvällens restaurangbesök.
Det var evigheter sedan jag och F var på restaurang sist och vi hade valt en mongolisk restaurang för kvällen. Där väljer man själv vad man vill äta av det restaurangen har att erbjuda och sedan steker kockarna upp det medan man väntar. Jag var på en liknande restaurang i Stockholm för ungefär hundra år sedan, så det var skoj att göra ett sådant restaurangbesök igen!

Det blev en trerätters middag. Som förrätt fick vi en god soppa, bröd och kunde välja ifrån ett dignande salladsbord, varmrätten var då maten som de lagade medan man väntade och till efterrätt fick vi glass med frukt. Maten var otroligt god och otroligt mättande -det var med knapp nöd jag fick i mig alltsammans. :)
Efter maten tog vi en promenad i duggregnet och sedan tog vi bussen hem för att se på "Stargate Universe" och ha det mysigt med värmeljus.

Imorgon har vi bokat in bubbel mellan 19 och 21 och det ser jag fram emot -det var ett tag sedan sist! På söndagen sedan är vi bjudna på fika hos S kompis M med familj, så det är en fullspäckad helg! Trevligt, trevligt. :)

Bilder från idag;

Entrén till restaurangen


Innanför dörren står denna fina träskulptur


Förrätt och sallad


Kocken lagar till varmrätten


Smaskens!


Efterrätten
 
Susanne
2010-04-30 @ 23:03:27
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Vilken härlig Valborgsmässoafton! Hoppas att ni får en fortsatt skön och lugn helg på tu man hand. Och grattis till 2 år! :O)

aja
2010-05-01 @ 12:21:51
URL: http://gumzan.bloggagratis.se

Grattis tlll era två år kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0