Torsdagsreflektion 28/1

Det har varit en del strul med min bloggsida idag, så därför kunde jag inte publicera veckans reflektion förrän nu...och denna gång handlar det om S glasögon.

Strax innan jullovet 2009 så började S klaga över huvudvärk och att hon inte tyckte att hon såg ordentligt och hon gick därför till skolsköterskan som konstaterade att hon hade nedsatt syn. Skolsköterskan rekommenderade oss att gå till optikern med S, men eftersom det var jullov och vi hade fullt upp med alla högtider så blev det inte att hon kom iväg till optikern förrän nu i januari. Hon fick välja två bågar till priset av en och ungefär en vecka efter besöket var glasögonen färdiga.

S glasögon

Vi var dock tvungna att vänta på lön för att kunna hämta ut dem, så denna vecka har S tjatat nästan varje dag om sina glasögon och varit väldigt ivrig att få hem dem -vilket är förståeligt. I måndags fick så F sin lön (jag fick min igår) och då hämtade han och S ut glasögonen, vilka var jättefina! Det var ovant att se S i glasögon, men hon passade i dem och jag mms:ade en bild på henne i glasögon till släkt och vänner, vilka alla har berömt henne för dem. :)

I tisdags var det så premiär för S med glasögon i skolan, men hon fick bara positiv respons. Tanken var att hon inte skulle behöva använda glasögonen annat än när hon läser, har lektion eller sitter framför TV:n/datorn, men hon gillar sina glasögon så mycket att hon vill ha dem på sig hela tiden istället. Härligt när det blir så tycker jag!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0