Tjejkväll

Igår hade vi tjejkväll i släkten. Vi skulle fira två födelsedagar och firade det genom att gå ut och äta på restaurang, men först "förfestade" vi lite med champagne och jordgubbar hemma hos C.
Vi var åtta tjejer mellan 35 och 75 och restaurangen hade F:s syster C valt. Den hette "Pasta+" och låg alldeles uppe vid Heden här i Göteborg. Jag hade aldrig varit där förut, men det var en mysig restaurang och maten var god. Jag hade valt pasta med oxfilé och den var yummy! :) Enda nackdelen var att stolarna var väldigt obekväma att sitta i någon längre stund. Det var stolar med korgsitsar och en av stolarna var trasig och stack den som satt där i rumpan -inte så skönt. Sedan kan jag kanske tycka att det är lite länge att behöva vänta på maten i en halvtimme -vi hade trots allt förbeställt den innan. Men den var i alla fall god, som sagt.

Förutom god mat blev det lite dricka, men bortsett från ett halvt glas champagne hemma hos C så drack jag bara en flaska cider eftersom jag skulle upp tidigt söndag morgon. Sedan blev det också en hel del prat och det pratades om det mesta mellan himmel och jord. Trevligt! Förfesten började klockan 18 och jag var hemma igen vid 23.30, vilket är ganska lagom när man ska upp tidigt dagen därpå...

Förfest med champagne och jordgubbar




Restaurangen


God mat
Susanne
2010-03-28 @ 20:33:14
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Verkar som en mycket trevlig kväll! :O)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0