Torsdagsreflektion 13/5

Denna veckan har -som så många andra veckor- mest handlat om bröllopet. Igår var det exakt en månad till dagen D -tiden går verkligen fort! Men denna vecka har jag huvudsakligen slitit med bordsplaceringen för bröllopsfesten. På utmärkta siten "Bröllopstorget" kan man nämligen göra en bordsplacering väldigt enkelt, ladda hem den till sin dator och sedan lägga upp den på t.ex sin blogg eller skriva ut den hemma, och det har jag alltså gjort denna vecka.

Bordsplaceringen har ändrats många gånger under veckan; gäster har fallit bort och då har jag fått göra om i stort sett hela placeringen eftersom mitt och F:s mål med den var att vi ska sitta varannan kvinna, varannan man så långt det bara är möjligt. Dessutom vill vi att familjerna ska sitta tillsammans och att vi ska pussla ihop de som kommer ensamma så gott det går, och utöver det vill vi blanda min och F:s del av släkten eftersom många inte känner varandra. Och som om inte det räckte så vill vi att bordsplaceringen ska se snygg ut, så det har varit ett evigt slit. Men till sist blev den i alla fall klar, och detta är resultatet;

Bordsplaceringen

Jag måste säga att jag känner mig väldigt nöjd med resultatet och jag längtar verkligen efter att det ska bli dags att duka borden och sedan placera ut bordplaceringskorten! :) 30 dagar kvar...
Agneta
2010-05-13 @ 18:19:41
URL: http://enkameraettliv.blogspot.com

Bordsplaceringen kommer jag ihåg som en av sakerna som var svårast, men samtidigt var det rätt kul. Du har säkert en väldigt intensiv månad framför dig :)



Mariann L
2010-05-13 @ 19:12:16
URL: http://mariannlostinline.wordpress.com

Spännande tider hos dej! Bordsplaceringen är ju viktig för man vill ju helst att alla ska trivas och ha någon trevlig att prata med. Fast på ett bröllop är det ju lättare att prata för alla är så glada och uppsluppna. Så det blir nog alldeles utmärkt.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0