Godisskörd

Igår var det "Halloween" på riktigt och då gick S ut och skrämde folk med sina kompisar E1 och E2. Precis som i lördags så var S vampyr, även om hon inte var riktigt lika läskigt sminkad denna gång!
Tjejerna gav sig ut vid 16.30-tiden och när de kom tillbaka hade de fått en hel del godis som de delade systerligt på -det blev en rejäl hög till var och en! :)
Gott om godis

Igår kom också J med familj på besök på kvällen. Eftersom J numera räknas till de arbetandes skara så ses vi inte lika ofta som tidigare, så det var verkligen skoj att träffas igen! De var här i några timmar och vi pratade och hade trevligt -och lilla M hängde som en svans efter favoritkusinen S... ;)

Annat jag tänkte berätta var att när jag var ledig från jobbet i fredags så blev det ännu en shoppardag. Denna gång var jag på jakt efter nya gymnastikskor åt mig -och jag hittade ett par riktigt snygga som tycks stå emot väta till skillnad från mina gamla. I och för sig så hade det gått hål i sulan på de gamla skorna, så det kan ju förklara varför de tog in vatten... Jag hittade även mössa och vantar till S så hon klarar sig i vinter.
Inköpen i fredags

Avslutningsvis så ska jag slå ett slag för F:s nya hantverksblogg, som han skapade häromdagen. Han har länge velat få gjort en hemsida där han kan lägga upp sina "verk" och förhoppningsvis få sålt lite, men eftersom ingen av oss kan göra hemsidor och de vi känner som kan aldrig har tid, så föreslog jag att F kunde skapa en blogg. Den fungerar ju på nästan samma sätt som en hemsida, så F nappade på idén och här är länken om ni vill gå in och kika.

F är en väldigt duktig hantverkare och inget verk är det andra likt av dem han gör, så det är en chans för er att köpa ett unikt konstverk att ge bort som present eller behålla själva -och till priser som är mycket lägre än vad ni får ge för liknande produkter någon annanstans. :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0